Jeden z nejvýznamnějších světových režisérů navštívil v těchto dnech naše hlavní město. Tvůrce filmů Krvavá svatba, Carmen či Anna a vlci, španělský režisér Carlos Saura v Praze představil svůj snímek Goya v Bordeaux.

Při uvedení svého nejnovějšího filmu Goya v Bordeaux jste řekl, že se vám tím splnilo vaše dlouholeté přání. Máte ještě nějaké takové další?

Teď už ne. Původně jsem chtěl natočit film o španělské občanské válce, který jsem si přál po sobě zanechat jako takovou svou osobní závěť. Protože by ale bylo z finančního hlediska velmi náročné takový film realizovat, tak jsem nakonec ideu filmu opustil a svoji myšlenku vyjádřil formou románu. Ten román už vyšel ve Španělsku, Německu a teď vyjde i v Itálii. Jmenuje se "To světlo".

Jaký jste typ režiséra při práci na natáčení? Křičíte na své lidi jako mnozí jiní?

Nevím, jaký jsem já. Nepřemýšlel jsem o tom. Ale nekřičím. Křičet na ostatní se mi velmi nelíbí. A už vůbec ne se chovat autoritativně. Člověk si spíše někdy vůči hercům připadá jako otec. Že potřebují podporu a ochranu, aby jim někdo pomáhal a radil. Snažím se obklopit těmi nejlepšími lidmi, které znám. A dát každému jeho šanci. Když spolupracuji s Vittoriem Storarem, tak proto, že si myslím, že jako kameraman je vynikající. A jsem rád, když se říká, že on ovlivnil moje filmy či jejich výslednou podobu, protože to je pravda. Ale myslí si, že my, co děláme filmy, jsme trochu jako upíři. Že musíme z každého vycucat všechnu krev, dokonce i z něj samého.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se