Televize Markíza a Joj soupeří o pokrytí
Bratislava, 27. 5. 2002
Televizi Joj, slovenskou sestru televize Nova, čeká souboj o několik regionálních frekvencí, které mohou výrazně zlepšit její pokrytí Slovenska a rozšířit tak počet domácností, které si ji budou moci v budoucnu naladit. Provozovatel Joj TV, košická společnost Mac TV, se totiž společně s dominantní slovenskou televizí Markíza účastní licenčního řízení na 40 regionálních frekvencí, které začátkem května vypsala slovenská Rada pro vysílání a retransmisi.
Ačkoli se řízení týká především frekvencí na východním Slovensku, televize projevily největší zájem o vysílač v Trenčíně, který svým výkonem 320 kW daleko přesahuje všechny ostatní nabízené frekvence. Televize Joj tvrdí, že na frekvenci má nárok. "Náš ředitel pro strategii a pokrytí ji našel, nechal ji zkontrolovat a okamžitě poté, co jsme své poznatky předali radě, jsme o ni požádali. Teď o ni budeme žádat podruhé v rámci tendru. Osobně si ale myslím, že tato frekvence patří Mac TV," říká generální ředitel Joj Richard Rybníček.
Trenčínský 57. kanál, který může pokrýt celé Pováží a výrazně zasáhnout i na území České republiky, je ve skutečnosti připraven k využití od roku 1961. Podle Rybníčka na trenčínskou frekvenci ale "všichni zapomněli". "Začala je zajímat až potom, co jsme na ni upozornili." Markíza věc vidí jinak a vedle jiných vysílačů požádala i o tento. Poněkud překvapivě, protože v Trenčíně již vysílá na 40. kanálu. Během letošního roku dokonce plánovala zvýšení jeho výkonu na 300 kW a úpravu přenosu zvuku z mono na stereo.
Nejde o jediný vysílač, o kterém bude slovenská licenční rada rozhodovat mezi Joj a Markízou. Další sporná frekvence je v Medzilaborcích na východním Slovensku. V minulosti ji na své náklady nechala zkoordinovat Mac TV, nyní ji ale musí obhájit v licenčním řízení. Naopak o bratislavský 50. kanál, ze kterého televize Joj vysílá od února letošního roku a jehož platnost vyprší na Silvestra, žádá pouze tato stanice. Ze 40 frekvencí, na které rada vypsala licenční řízení, nechala Joj TV zkoordinovat polovinu. Přibližně o stejný počet také žádá.
Veřejné slyšení žadatelů o volné frekvence proběhne 1. července v Bratislavě. Televizi Joj na něm pravděpodobně zastoupí kromě ředitele Rybníčka také šéf televize Nova a oficiální konzultant projektu Joj TV Vladimír Železný. Za Markízu se slyšení zúčastní generální ředitel Vladimír Repčík a zástupci licencované společnosti Markíza Slovakia. Podle Jozefa Gogoly z marketingového oddělení TV Markíza nelze vyloučit ani účast spoluvlastníka stanice a předsedy politické strany Aliance nového občana Pavla Ruska.
Pokud by Joj získala pouze vysílač v Trenčíně, zvýšila by pokrytí Slovenska svým signálem o sedm až osm procent. Markíza, která žádá celkem o 10 vysílačů, by při stoprocentní úspěšnosti zvýšila pokrytí domácností o dvě až tři procenta.
Jan Potůček
Autor je spolupracovníkem redakce
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist