Pracovníci v marketingu, prodeji, managementu, výzkumu, zkrátka kvalifikovaní pracovníci - prý na trhu nejsou. Stěžují si na to alespoň podle výzkumu Hospodářské komory české firmy. Doběhl nás prý evropský trend. I tam mají problémy s obsazováním těchto míst převážně určených pro vysokoškolsky vzdělané pracovníky.
Trend netrend, máme tu námět k řešení pro novou vládu. Podniky mají možná málo lidí proto, že jinde platí lépe. Nebo proto, že lidé vlastně nemají moc šancí se stěhovat za prací. Anebo také proto, že vysoké školy stále ještě sice zarputile hájí své nejrůznější finanční a profesní zájmy a svobody, méně už je zajímá realita. Jedno je jisté, třeba bez takového kvalitního výzkumu a technického rozvoje se můžeme jít v budoucnu tak akorát klouzat.
Patricie Polanská

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist