www.ihned.cz/bucek

Mercedes-Benz CLK jezdí na podvozku modelu střední třídy C, ale opticky spíše připomíná o kategorii větší Mercedes E. Ovšem sedany stuttgartské značky jsou si ve svém posledním vydání díky subtilní siluetě podobné všechny - od třídy C až po největší model S.

Jako správné kupé postrádá i CLK střední sloupek karosérie, což dodává tvarům německého vozu na eleganci i praktičnosti. Výhled z vozu směrem do strany a dozadu je pro řidiče jednodušší než u běžných automobilů. Bezpečnostní pás, který běžně kotví právě ve sloupku také zvaném B, je v novém CLK zachycen do zadní části karosérie. Aby řidič a spolujezdec neměli k pásu daleko, stačí otočit klíčkem ve spínací skříňce a pás jim vyjede naproti.

Chybějící boční sloupek má i estetický přínos. Po stažení všech čtyř bočních okének totiž vynikne elegantní otevřený oblouk mezi střechou a spodní částí kabiny. Jak test ukázal, je možné za teplého počasí jezdit až do rychlosti okolo 100 km/h se staženými skly, aniž by proudící vzduch obtěžoval posádku průvanem nebo hlukem.

Pár předních dveří je na CLK osamocen a také pořádně těžký. Ženské ruce si jejich zavírání moc neužijí.

Přední část testovaného mercedesu je věrná "čtyřokému" designu, se kterým značka zažívá v posledních letech přes počáteční rozpaky úspěch.

Mercedes-Benz CLK opravdu zdařile kombinuje praktickou stránku s elegancí kupé. V zadní části se nachází kufr s objemem 435 litrů, navíc jej lze snadno zvětšit sklopením dělených zadních sedadel. Kromě prakticky objemného prostoru pro zavazadla posádku nezklame ani prostor na zadních sedadlech, která jsou určena dvěma pasažérům.

Uvnitř Mercedesu-Benz CLK je dost místa pro čtyři cestující, kteří si užijí luxus typický pro stuttgartskou značku a odpovídající automobilu za dva milióny korun.

Testovací vůz dostal čalounění ve dvou barvách v kombinaci Anthrazit a Alpaka. Dva různé přístupy představuje i zkrabatělá kůže na výplních dveří a naopak hladký potah sedadel. Eleganci a zpracování interiéru nelze nic vytknout. Jak už se stává zvykem i u mnohem levnějších vozů, tvoří rovněž v Mercedesu CLK centrum pro telefonování, navigaci a obsluhu audiosystému obrazovka uprostřed středového panelu.

Zcela neobvyklé jsou naopak ukazatele parkovacích senzorů, které doplňují obvyklé akustické pípání. Od čidel v předním nárazníku přicházejí informace na malý obdélníkový displej na spodní hraně předního okna. Při couvání se zase vzdálenost k překážce zobrazuje na stejném displeji na stropě nad zadními sedadly, který řidič vidí skrz vnitřní zpětné zrcátko. Přední čidla mají jednu vadu. Občas, především na úzkých silnicích upozorňují posádku pípáním i tehdy, když nic vážného v cestě nepřekáží. Reagují totiž i na vzrostlou trávu.

Označení CLK 500 prozrazuje, že pod kapotou pracuje osmiválec s objemem pěti litrů a výkonem 225 kW, neboli 306 koní a točivým momentem 460 Nm.

Pro stuttgartskou značku typické tuhé pedály sice při prvním svezení nenutí řidiče zamáčknout pedál až k podlaze, ale když se osmělí, plně si vychutná mohutný záběr motoru. Naopak při jízdě okolo 130 km/h není motor v kabině prakticky vůbec slyšet. Výrobce udává zrychlení z nuly na sto km/h během šesti vteřin, maximální rychlost 1660 kilogramů vážícího vozu je elektronicky omezena na 250 km/h.

Na svůj objem a počet válců však motor není přehnaně žíznivý. Během osmi set testovacích kilometrů si v průměru vyžádal 11,7 litru paliva. Při jízdě mimo dálnice spotřeba běžně klesala na deset litrů, ve městě se naopak vyhoupla ke 14 litrům. Nádrž má objem 62 litrů.

Když řidič přesedne do Mercedesu CLK z vozu s pohonem předních nebo všech kol, brzy si všimne určité přetáčivosti vozu se zadní poháněnou nápravou. Ta působí příjemně v průjezdu ostřejšími zatáčkami na suché vozovce, s mokrem nebo jiným kluzkem se však kouzlo vytrácí. O bezpečnost se stará ESP, ale v horách na sněhu nepomůže při jízdě do kopce nic jiného než pořádné zatížení zadní nápravy.

Příjemný je posilovač řízení, při rychlejší jízdě zdravě tuhý, při parkování však dostatečně zvládnutelný i pro ženské ruce. "Cé-el-káčko" s osmiválcovým motorem má ve výbavě osmnáctipalcová kola.

Testovací vůz byl vybaven sportovní úpravou podvozku s nižší světlou výškou a tužším pérováním, které pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Přejíždění nerovností bylo citelnější, ale ne příliš. Menší nerovnosti Mercedes CLK zvládá s elegancí stejnou, jakou vyzařuje celý automobil.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist