Českou cestu do Evropské unie mají připravit "výzva" a "šance"

Jak přesně bude vypadat kampaň, s jejíž pomocí chce vláda přesvědčit občany, aby hlasovali pro vstup do Evropské unie? Definitivní podobu loga a sloganu čekají ještě malé změny, hlavní motivy už jsou však jisté: modrožluté barvy EU, národní trikolóra a heslo rámované slovy "výzva" a "šance".
Ze tří návrhů, které připravila reklamní agentura TBWA, si včera úředníci ministerstva vybrali tu konzervativní. "Nakonec jsme se rozhodli, že použijeme variantu, která podle nás oslovuje široké spektrum občanů," řekla Jana Adamcová, ředitelka odboru komunikační strategie sekce evropské integrace ministerstva.
Přesnou podobu loga i sloganu úřad i agentura úzkostlivě tají. "Ale rozhodně to není lev ve skoku," uvedl ředitel TBWA Josef Vojta.
Varianty kampaně, které ministerstvo odmítlo, byly podle něj rozhodně agresívnější. "Chtěli jsme, aby všechny verze sloganu i loga informovaly občany o připravovaném referendu, donutily je přemýšlet, co vstup do Evropské unie znamená, a hlavně je donutily se referenda zúčastnit," uvedl Vojta.
Agentura včera kromě hlavních prvků představila i grafický manuál - motivy propagující EU by se totiž vedle plakátů či elektronických reklam měly objevit například i na speciálních hlavičkových papírech.
Ministerstvo zahraničí má na kampaň o vstupu do EU vyhrazeno 200 miliónů korun. Sousední Slovensko, které návrh propagační akce o unii rovněž dokončuje, do ní hodlá investovat v tamní měně "jen" 50 miliónů. Dalších 140 miliónů by mělo stát vypsání referenda. Slovenský vicepremiér Pál Czáky včera potvrdil, že pod společným heslem půjdou do referenda vládní koalice i opozice, politické strany před hlasováním samostatnou kampaň dělat nehodlají.
Slováci budou o vstupu hlasovat o měsíc dříve než Češi - 16. a 17. května.