Interkulturní komunikace a řízení lidí
Problematika interkulturní komunikace nespočívá jen v dokonalé znalosti cizího jazyka a ve schopnosti orientovat se v jeho odborné terminologii. Úspěch interkulturní komunikace tkví rovněž v dobré znalosti kultury a zejména kulturních odlišností komunikačních partnerů, které mohou sice nenápadně, avšak o to důrazněji ovlivnit celý proces vzájemné komunikace a další spolupráce. Proces hledání "společné řeči" však bývá v podmínkách různého kulturního zázemí, odlišného sociálního postavení jednotlivých lidí i individuálních rozdílů mezi nimi značně komplikovaný.
Kniha Interkulturní komunikace v řízení a podnikání, kterou napsal mezinárodní kolektiv autorů se v době, jež uplynula od jejího prvního vydání, již stala osvědčeným průvodcem labyrintem interkulturních rozdílů, a to zejména pro pracovníky mezinárodních firem, respektive pracovníky, kteří přicházejí do kontaktu se zahraničními partnery či klienty.
První část knihy, která se opírá o bohaté zkušenosti autorů s interkulturními tréninky v mezinárodních pracovních týmech, přináší úvod do problematiky interkulturní komunikace a interkulturního managementu a seznamuje s teoretickými základy práce.
Druhá část je věnována české kultuře v kontextu organizačního a pracovního života. Autoři prezentují typické vzory jednání českých pracovníků, ať jsou to "pracovití furianti", "fandové oboru", "hraví kamarádi", nebo "konformní suchaři", a podávají rozbor charakteristických rysů jednání těchto vzorových typů.
Ve třetí části se autorský tým zaměřil na vzájemné srovnání kulturních standardů českých a německých (jak Češi vidí Němce a naopak). Část obsahuje i případové studie, které naznačují, jak se v tomto smíšeném pracovním prostředí dají některé problémy úspěšně řešit.
Závěrečná část knihy je věnována pohledu na české kulturní standardy především z rakouské a americké perspektivy (posuzování přístupu k novým úkolům, identifikace se zaměstnavatelskou organizací, individualismus, odpovědnost, samostatnost v rozhodování apod.).
Ivan Nový, Sylvia Schroll-Machl a autorský kolektiv: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. V roce 2003 tento titul vydalo nakladatelství MANAGEMENT PRESS. Vydání třetí, 184 stran, brožované provedení, cena jednoho výtisku je 220 Kč včetně DPH.
Knihu si můžete písemně objednat na adrese ECONOMIA, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova@economia.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství MANAGEMENT PRESS. Případné informace obdržíte na telefonním čísle 234 462 232.
Členové HN klubu, kteří u této publikace uvedou na objednávce pořadové číslo členské karty,obdrží dvacetiprocentní slevu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist