Malých prodejců elektroniky sdružených v nové síti Hele přibývá. V uskupení, jež má konkurovat velkým řetězcům, je nyní zastoupeno 302 menších obchodníků, jejichž tržní podíl se blíží 10 procentům.
Vyjednávací síla ve vztahu k výrobcům a dodavatelům elektroniky tím pádem začíná dosahovat síly jednotlivých řetězců specializovaných prodejen a hypermarketů.
"Hodně jsme rozbouřili trh. Obzvláště velkoobchod. Hlásí se nám dokonce dodavatelé, abychom je zahrnuli do naší nabídky. Do konce roku s tím však nepočítáme," říká šéf společnosti Home Credit Finance Pavel Plachký.
Právě tento splátkový prodejce je iniciátorem celého sdružení. Záměrem Pavla Plachkého bylo zvýšit obrat Home Creditu. Hele je tak prakticky konkurenční výhodou firmy oproti ostatním prodejcům na splátky, například GE Capital Multiservis a Cetelem.
Tím je celá síť výjimečná. Aliance maloprodejců totiž nejsou v Evropě neobvyklé. Jedná se o klasický krok menších prodejců, kteří se tímto způsobem snaží konkurovat kapitálově silnějším řetězcům.
Například v Německu je zhruba 80 procent obchodníků sdruženo ve třech stech různých sítích. Jejich tržní podíl dosahuje jedné pětiny. V Řecku má tamní aliance obchodníků 133 obchodů, v Belgii funguje sdružení 130 prodejních míst už více než 40 let.
Podle Ondřeje Kučery z prodejny Elektrocentrum Jasná zatím ke zvýšení prodejů nedošlo. "Hodně si slibujeme od televizní a letákové reklamní akce, která začíná až nyní," dodává Kučera. Do ní se chystají organizátoři sítě Hele vložit třicet miliónů korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist