Shared services center (SSC) - centrální středisko sdílených služeb
Neuvěřitelně rozmanité možnosti pracovního uplatnění pro odborníky s mnohaletou praxí i pro výborně jazykově vybavené studenty a čerstvé absolventy středních, vyšších a vysokých škol nabízejí střediska sdílených služeb globálních společností vznikající v České republice. Středisko sdílených služeb je centrála poskytující souhrn určitých služeb pro všechny pobočky nebo klienty jedné společnosti v určitém regionu. Střediska sídlící v Česku většinou pokrývají "region Evropa", eventuálně Evropu, severní Afriku a Blízký východ. Velikost střediska se liší od několika desítek až po několik stovek zaměstnanců v závislosti na velikosti firmy a činnosti či funkci SSC. V Česku již existuje několik těchto středisek a další se budují a připravují. Rozlišujeme jejich dva základní typy - tak zvaná front-office (nepřekládá se), která zajišťují komunikaci se zákazníky firmy. Sem patří různá call centra či zákaznická střediska nebo služby poskytující pomoc v informačních technologiích a tak dále. Druhý typ back-office (snad by se dalo říci zázemí společnosti) se více soustřeďuje na zpracování administrativy zázemí společnosti - obchodní korespondence, účetnictví a podobně.
Pozice v SSC by se asi daly zjednodušeně rozdělit na Seniorské (odborné manažerské), Semi-seniorské (vysoce odborné nemanažerské) a Juniorské (odborné, vhodné pro osoby s kratší praxí i čerstvé absolventy).
Rubriku připravila Vladěna Jahnová z poradenské firmy Grafton Recruitment, s. r. o.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist