Více než vnadné krasavice stvořené z nul a jedniček v prostředí trojrozměrných grafických programů se budou moci poprvé utkat v soutěži o titul virtuální královny krásy. Soutěž Miss Digital World umožní všem počítačovým kráskám utkat se v přímém střetu o korunku nejhezčí kybernetické dívky, a stanovit tak určitý ideál virtuální krásy.
Soutěž vyhlásil v rámci konference o virtuální realitě a umění Virtuality 2003 v Turíně italský umělec Franz Cerami, umělecký ředitel multimediálního festivalu Monumedia. Účastnit se mohou všechny, ať už jde o hrdinky počítačových her a následovnice Lary Croft, hlasatelky zpráv jako Annanova, popové idoly a virtuální celebrity jako Kyoko Date či T-Babe nebo modelky a virtuální herečky, jako je například Webbie Tookay.
Digitální tvůrci, grafici, reklamní agentury, programátoři a autoři videoher ze všech koutů světa mohou své virtuální hvězdy a hvězdičky přihlásit do soutěže ve třech navzájem nezávislých kolech - první začíná již v prosinci. Musí ale splnit kritéria soutěže - například, že se binární dívka nesmí zaplést s počítačovou pornografií.
Z každého kola vzejde dvacítka krasavic postupujících do závěrečného finále. Porotu rozhodující o úspěchu a budoucnosti počítačem vytvářených krásek tvoří návštěvníci internetových stránek soutěže, kteří hlasováním pošlou vybrané dívky do finále, a tam pak rozhodnou o jejich pořadí.
Finále soutěže, při němž nebude chybět ani promenáda dívek v plavkách, proběhne v počítačem vytvořeném prostředí s virtuálním publikem a vítězka soutěže Miss Digital World bude vyhlášena za rok na galavečeru v rámci turínské Virtuality Conference 2004. Tvůrce vítězky dostane nevirtuální finanční odměnu ve výši pěti tisíc dolarů a jeho 3D krasavici se mohou otevřít možnosti dalšího uplatnění v digitálním filmu, na virtuálních módních molech, v reklamě či počítačových hrách.
Pro přihlášení do virtuální soutěže krásy je třeba zaslat několik "fotografií" doplněných údaji o věku, tělesných mírách, váze, barvě vlasů i očí a prezentační video v odpovídajícím formátu.
Rostoucí oblibu až příliš dokonalých, pomocí počítače stvořených krásek můžeme vysledovat nejenom na internetu. Například populární virtuální superhrdinku Laru Croft ve filmu zhmotnila pohledná Angelina Jolieová. Virtuální idoly pronikají do reálného světa i jinak než jen prostřednictvím internetu, počítačových her a filmů. Před časem se v londýnské Watermans Galery uskutečnila výstava Perfectly Real: Women in Bits and Bytes mapující v podobě počítačových 3D modelů a digitálních tisků reálné půvaby virtuálních krasavic.
Výstava počítačových krásek i rozjíždějící se soutěž o virtuální královnu krásy nastiňují i etické otázky. Například jaký mají neskutečná a bezchybná těla i obličeje virtuálních dívek vliv na vnímání krásy - zda třeba nebude brzy ideál ženské krásy vytvořen na počítači, a většina dívek z masa a kostí se mu tak bude snažit za každou cenu, ale přece jen marně přiblížit.
[*]
Autor je spolupracovníkem redakce

Internetové stránky soutěže:
www.missdigitalworld.com