dakar_auto_driv ()Volkswagen pro rallye z Paříže do Dakaru dříve a nyní. S iltisem slavila automobilka vítězství před více než 20 lety, touareg má svého předchůdce do pár let napodobit.

Vítěz soutěže z Paříže do Dakaru měl před čtvrt stoletím mnohem slabší motor, ani se mu nesnilo o moderních materiálech pro karosérii a například brzdy byly obyčejné bubnové.
Pro srovnání lze použít Volkswagen Iltis, který soutěži kraloval v roce 1980 a závodní Volkswagen Touareg, jenž se do africké pouště pustí začátkem příštího roku. Za volantem vítězného vozu tehdy seděl švédský pilot Freddy Kottulinsky, Volkswagen Iltis nejen zvítězil, ale obsadil i druhé, čtvrté a deváté místo. V nejbližším ročníku nasadí německá automobilka do touaregu šampiónku z roku 2001 Juttu Kleinschmidtovou a Bruno Sabyho, který přijel do Dakaru jako první v roce 1993.
dakar_auto_dnes ()Závodního touarega pohání pětiválcový turbodieselový motor s objemem 2,3 litru a výkonem 258 koní. Vítěz z roku 1980 měl benzínový čtyřválec s objemem 1,7 litru. Ještě v plenkách byl tehdy pohon všech čtyř kol pomáhající v písečných dunách, který se od té doby rozšířil mohutně do sériových aut.
Pouštní touareg má karosérii z kevlaru a uhlíkových vláken, na iltisu se použily plasty. Maximální rychlost speciálu tehdy dosahovala 130 km/h, dnes se posunula na 185 km/h.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist