Volkswagen pro rallye z Paříže do Dakaru dříve a nyní. S iltisem slavila automobilka vítězství před více než 20 lety, touareg má svého předchůdce do pár let napodobit.
Vítěz soutěže z Paříže do Dakaru měl před čtvrt stoletím mnohem slabší motor, ani se mu nesnilo o moderních materiálech pro karosérii a například brzdy byly obyčejné bubnové.
Pro srovnání lze použít Volkswagen Iltis, který soutěži kraloval v roce 1980 a závodní Volkswagen Touareg, jenž se do africké pouště pustí začátkem příštího roku. Za volantem vítězného vozu tehdy seděl švédský pilot Freddy Kottulinsky, Volkswagen Iltis nejen zvítězil, ale obsadil i druhé, čtvrté a deváté místo. V nejbližším ročníku nasadí německá automobilka do touaregu šampiónku z roku 2001 Juttu Kleinschmidtovou a Bruno Sabyho, který přijel do Dakaru jako první v roce 1993.
Závodního touarega pohání pětiválcový turbodieselový motor s objemem 2,3 litru a výkonem 258 koní. Vítěz z roku 1980 měl benzínový čtyřválec s objemem 1,7 litru. Ještě v plenkách byl tehdy pohon všech čtyř kol pomáhající v písečných dunách, který se od té doby rozšířil mohutně do sériových aut.
Pouštní touareg má karosérii z kevlaru a uhlíkových vláken, na iltisu se použily plasty. Maximální rychlost speciálu tehdy dosahovala 130 km/h, dnes se posunula na 185 km/h.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist