Včera představili zástupci stáje Ferrari ve svém sídle v italském Maranellu prototyp nového vozu pro mistrovství světa formule 1. Padesátý model v historii automobilky má vylepšenou aerodynamiku a silnější motor 053, jehož předností by měla být vysoká odolnost.
Nové pravidlo o tom, že jezdec bude moci použít po celý víkend, tedy v trénincích, kvalifikaci a závodě, pouze jedinou pohonnou jednotku, přinutilo stáje investovat do vývoje. Ferrari nešetřilo. Konstruktér Paolo Matinelli tvrdí, že novinka vydrží až 700 kilometrů. "Bylo nutné zajistit, aby i ve druhé polovině pracovní doby, tedy v nedělním závodě, vše fungovalo naprosto spolehlivě," řekl.
Také konkurenční týmy hlásí, že už při první Velké ceně Austrálie pošlou na trať novinky. Vývojový šéf Hondy Šuhej Nakamoto potvrdil, že se rodily a ještě rodí v bolestech: "Mnohokrát nám letos motor selhal, ale už jsme toto období překonali," řekl pracovník firmy, dodávající výrobky stáji BAR. Ve víkendových testech jezdily rychle.
V Barceloně byli spokojeni také zástupci stáje Williams s novinkou FW26. Šéf oddělení pro motory Sam Michael po ujetí čtyř tisíc kilometrů agregát firmy BMW pochválil: "Vyskytlo se pouze několik drobných problémů, které jsme odstranili. Stačili jsme si vyzkoušet několik nastavení pro každý vůz."
Novinky zkoušeli poprvé také Renault, Toyota a Jaguar, od všech zástupců stájí se ozývají příznivé ohlasy na nové motory. Na trať oficiálně dosud nevyjel žádný mclaren. Stáj loni v závodech nepředstavila nový model, a tak je typ 2004 očekáván s o to větší netrpělivostí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist