Ocenění Bílý Rhodos za celkově nejlepší image získala Škoda Auto

"Bílý Rhodos se tak - vedle ocenění Modrý Rhodos pro vítěze kategorie ve třech následujících ročnících - stává jednou z nejprestižnějších cen, jež je možné v rámci "klání" Rhodos získat," uvedl Ivan Lackovič, ředitel marketinku a komunikace finanční skupiny PPF, která je generálním partnerem celého ocenění. "Společnost, která ji získá, si tak může být vědoma, že uspěla ve velmi tvrdé konkurenci. Ocenění Bílý Rhodos také ukazuje, že se jedná o firmu, která si uvědomuje význam image a která se jeho budování dlouhodobě věnuje," dodal.

Ohlas i mezi novináři

Společnost Škoda Auto se tak stala jednou z nejúspěšnějších společností v rámci ocenění Rhodos, protože získala i Cenu médií. Tohoto hlasování se zúčastnilo 127 novinářů, přičemž Škoda Auto získala přes 10 % hlasů (na dalších místech se umístil Český mobil a Eurotel). Podle názoru dotázaných je Škoda Auto firmou dlouhodobě budující svou image, s mezinárodní prestiží a úspěšným prodejem svých výrobků po celé Evropě. Respondenti poukázali na to, že její vystupování na veřejnosti je velmi profesionální, což ukazuje na dobrý management, který je jí schopen udržet a zabezpečit dlouhodobý, stabilní rozvoj firmy a jejích produktů. Škoda Auto se podle nich prezentuje se jako solidní, zdravá a dynamická firma s dobrými ekonomickými výsledky a je také atraktivním zaměstnavatelem.
To, že Škoda Auto prošla velkou změnou svého image, dokazuje i to, že podle britské marketinkové agentury J.D.Power and Associates automobily Škoda porážejí v oblibě mezi britskými motoristy legendy luxusu jako BMW nebo Mazda - v oblibě podle ní následují ihned po japonské značce Lexxus, kterou vyrábí Toyota. Podle agentury J.D.Power and Associates je objevení se Škody jako jednoho z předních výrobců pro mnohé překvapivým příběhem o úspěchu, s ohledem na image, které měla před deseti lety.
Škoda Auto se letos umístila na prvním místě i v žebříčku nejobdivovanějších českých firem v rámci ocenění Czech Top 100.

Škoda Auto

Škoda Auto, od roku 1991 součást koncernu Volkswagen, vyrábí osobní automobily ve třech modelových řadách: Superb, Octavia a Fabia
Společnost si drží dominantní postavení na domácím trhu, kde právě její vozy představují zhruba polovinu všech nových prodaných automobilů. Škoda Auto se zde přitom opírá o hustou síť prodejců, kteří nabízejí veškeré nové modely, ojeté vozy, originální díly a příslušenství, záruční a pozáruční servis. Důležitou roli v jejím úspěchu ovšem hraje i export do zahraničí - přibližně 80 % její produkce nachází odbyt v 73 zemích světa. Tato automobilka se tak podílí 10 % na exportu České republiky a jako nejvýznamnější vývozce je nedílnou a důležitou součástí jejího hospodářství.
Zájem o automobily se značkou Škoda přitom v zahraničí neustále stoupá a vzestupný charakter mají už po léta i prodejní ukazatele společnosti - současný prodejní rekord je 462 321 vozů za rok 2001.
Společnost má více než stoletou tradici - byla založena v roce 1885, kdy se mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement rozhodli založit vlastní podnik vyrábějící jízdní kola. Cesta Škody auto k její dnešní prosperitě pak dále vedla přes motocykly k automobilům, které se zde začaly vyrábět již v roce 1905. Hlavní závod společnosti Škoda Auto, ve kterém vyrábí a montuje vozy přes devatenáct tisíc zaměstnanců, má sídlo v Mladé Boleslavi. Další pobočné závody fungují v Kvasinách v podhůří Orlických hor a ve Vrchlabí, přičemž v nich pracuje přes dva tisíce tři sta zaměstnanců.
Součástí transformace společnosti Škoda Auto po zapojení do koncernu VW se počátkem devadesátých let dvacátého století stala i výrazná změna image celé společnosti i jejích produktů, což se podílí na úspěchu společnosti na domácích i zahraničních trzích. Škoda Auto je nyní vnímána jako suverénní, dynamická a prosperující firma s vlastním výrobním programem, která umí uspět v tvrdé konkurenci současného automobilového průmyslu.
Společnost klade důraz na intenzivní a kvalitní vztah ke každému zákazníkovi, stejně jako na kvalitu svých výrobků. Škoda Auto se zároveň angažuje i v řadě sociálních, vzdělávacích a kulturních akcí. V oblasti sociální je možné zmínit například spolupráci s Centrem Paraple nebo projektem Zdravotní Klaun, v oblasti kultury je společnost například oficiálním partnerem všech tří scén Národního divadla. Důležitou roli v oblasti sponzoringu hraje i sport - vedle významných akcí, jako generální partnerství mistrovství světa v ledním hokeji ve Finsku, Škoda Auto podporuje i golfové aktivity, mladoboleslavský hokej a fotbal nebo řadu mládežnických aktivit.