Příběh první: Linet
Společnost Linet, která byla založena v roce 1990, se specializuje na vývoj, výrobu a prodej moderního zařízení pro nemocnice, ústavy sociální péče a domovy důchodců. Od svého založení se vypracovala ve vedoucí firmu v oboru výroby zdravotnické techniky v České republice a také ve významného dodavatele komplexních vybavení interiérů "na klíč". Společnost nyní zaměstnává 285 pracovníků v závodě s výrobní plochou 21 000 m2 a její tržby za rok 2002 dosáhly objemu 725 mil. Kč.
Společnost se ovšem již od počátku silně orientovala i na zahraniční trhy - v současné době export tvoří 70 % obratu firmy a LINET se objemem a kvalitou výroby v oblasti nemocničních a intenzívních lůžek zařadil mezi 5 největších světových firem z oboru. Má zastoupení ve více než 55 státech světa. Dceřinými společnostmi jsou LINET Polska (Polsko) a LINET Compact (Česká republika), sesterskou společností je Wissner-Bosserhoff (Německo), vedoucí firma ve vybavování domovů důchodců v Německu. "Probíhají i přípravy na založení dceřiné společnosti ve Francii a Španělsku. LINET je iniciátorem vzniku panevropského sdružení specializovaných výrobců zdravotnického vybavení jako účinné konkurence velkých nadnárodních koncernů z USA a Japonska. Náš obrat by se měl za pět let pohybovat mezi 50 a 60 mil. eur a roční ziskovost okolo šesti mil. eur. Naším cílem je být číslo jedna v našem oboru v Evropě. Snažíme se dále upevňovat a rozvíjet tržní podíly v zemích, kde aktivně působíme, připravujeme i vstup na indický a čínský trh," řekl Zbyněk Frolík, generální ředitel společnosti LINET, po svém zvolení podnikatelem roku 2003.
Současná ziskovost podle něj také nyní umožňuje investice do marketinku a rozvoje obchodu. Kvalita výrobků LINET byla již devětkrát oceněna nejvyšší cenou na mezinárodních veletrzích zdravotnické techniky a v roce 2000 Národní cenou za design, což je nejvyšší ocenění, které Design Centrum ČR uděluje.

Příběh druhý: Česká pojišťovna
Tradice České pojišťovny se nepřetržitě odvíjí od roku 1827, kdy byla v Praze založena První česká vzájemná pojišťovna, jejímž přímým právním nástupcem Česká pojišťovna je. Po znárodnění v říjnu roku 1945 byla vytvořena Československá pojišťovna, která byla v 70. letech rozdělena na Českou státní pojišťovnu a Slovenskou státní pojišťovnu. Monopolní postavení trvalo v podstatě až do roku 1991, kdy byl pojišťovací trh otevřen i dalším subjektům.
Česká pojišťovna zůstává i nadále největším pojišťovacím ústavem s tržním podílem téměř 40 %. Celkem spravuje 15 miliónů pojistných smluv. V současné době vedle České republiky působí i v Rusku a na Slovensku.
Dceřiná společnost na Slovensku - Česká poisťovňa Slovensko - vznikla už v roce 1993 po rozdělení ČSFR na dva samostatné státy a svým klientům nabízí široké portfolio produktu z oblasti životního a neživotního pojištění. V roce 2002 Česká pojišťovna expandovala i jako první finanční instituce svého druhu ve střední a východní Evropě na ruský trh, kde vznikla Česká pojišťovna Rusko nabízející životní pojištění.
Česká pojišťovna dbá na sjednocení komunikace značky, a to nejen na svém domovském trhu v České republice, ale i na dalších trzích svého působení. Jak na Slovensku, tak v Rusku proto implementovala jednotný komunikační a vizuální styl, přitom ale respektovala určitá národní specifika. Vzhledem k tomu, že v pojišťovnictví představuje jednu z nejdůležitějších konkurenčních výhod především tradice, byly například při kampani na životní pojištění v Rusku využity motivy z národní historie. V nadlinkové komunikaci se tak objevuje slogan "Když byl Puškin smrtelně raněn v duelu, my už jsme 10 let pojišťovali."
Název a logo České pojišťovny, používané na ruském trhu, plně vycházejí z loga používaného v České republice a jsou doplněny pouze o dovětek o vzniku České pojišťovny v roce 1827. Značka při uvedení na ruský trh vyšla z hodnot značky České pojišťovny v ČR - používá pro svoji komunikaci stejný coorporate design, a také claim Chráníme vaše sny je shodný.
Jednotný komunikační a vizuální styl na všech trzích, kde Česká pojišťovna působí, vychází z nové komunikační strategie, kterou zavedla v roce 2002. Jejím úkolem bylo omladit značku a získat tak nové cílové skupiny zákazníků. Zároveň se do ní promítla snaha posílit image společnosti jako poskytovatele kvalitních služeb a rychlého likvidátora pojistných událostí. Veškeré komunikační aktivity České pojišťovny zdůrazňují i další atributy, jako jsou finanční stabilita, inovace, kvalifikovanost personálu a široké portfolio produktů. Jednotná firemní identita je zároveň využívána také při komunikaci s vlastními zaměstnanci.
"Společným rysem pojišťoven, které nabízejí životní a neživotní pojištění, je potřeba komunikovat s nejširší veřejností. Firemní identita musí být proto dobře pochopitelná a atraktivní pro různé skupiny zákazníků. Dříve, kdy pojišťovny představovaly pro klienty především ochránce majetku, měla jejich prezentace evokovat zejména dojem solidnosti, fyzické bezpečnosti, tradice, stability a důvěryhodnosti. Z toho vyplývá velmi konzervativní vizuální styl. Dnes se snaží pojišťovací ústavy svoji image modernizovat a stavět ji také na své technické vyspělosti, vstřícnosti, dostupnosti, flexibility a rychlosti. Tyto atributy zdůrazňuje ve firemní image Česká pojišťovna - a to jak na českém, slovenském i ruském trhu," řekl Miroslav Řezník, ředitel marketinku České pojišťovny.

Příběh třetí: Walmark
Společnost Walmark, a. s., vznikla v roce 1990 a od svého založení se postupně vyprofilovala do dvou oblastí, v nichž realizuje své aktivity - po ukončení fingování divize zemědělských produktů jde o výrobu a prodej nealkoholických nápojů pod značkou Relax (divize potravin) a výrobu a prodej parafarmaceutických přípravků značek Walmark a Nature's Bounty (divize farmacie). Právě v těchto dvou těžištích společnost spatřuje větší perspektivu dalšího růstu.
V současné době má Walmark významné postavení nejen v České republice, ale také v zahraničí, což potvrzují úspěšně fungující dceřiné společnosti na Slovensku, v Rumunsku, Polsku. Výrobky společnosti jsou vyváženy i do řady dalších zemí jižní a východní Evropy. Cílem Walmark, a. s., je stát se největším výrobcem vitamínů a potravinových doplňků ve střední Evropě a trvale patřit mezi vedoucí producenty nealkoholických nápojů na českém a slovenském trhu.

Příběh čtvrtý: Tescoma
Společnost Tescoma, výrobce a prodejce kuchyňských výrobků a domácích potřeb, byla založena v roce 1992. Společnost se sídlem ve Zlíně a pobočkou v Praze nyní patří mezi nejvýznamnější světové výrobce ve svém oboru. Její nabídka se opírá především o nádobí z nerez oceli a doplňky od nožů, příborů až po kompletní škálu kuchyňských potřeb a doplňků. Dodává své zboží do více než tří tisíc prodejních míst v České a Slovenské republice (velký počet z nich tvoří velké hypermarkety a supermarkety) a pro většinu z nich je hlavním partnerem, neboť její podíl na trhu kuchyňských doplňků tvoří v těchto zemích téměř 90 %.
Kromě České a Slovenské republiky ovšem Tescoma pod svým červenobílým logem expanduje i do dalších zemí - má pobočky na Slovensku, v Polsku, v Itálii, Španělsku, Rusku a na Ukrajině. Stále častěji se s jejím zbožím ale setkáte i v dalších zemích, a to nejen v Evropě.
Za úspěchem společnosti stojí vysoká kvalita jejích výrobků, ale i perfektní design, který Tescoma od počátku považuje za nezbytný. Proto ve vývojovém TESCOMA DESIGN CENTRUM neustále vyvíjí nové značkové produkty, které odpovídají rostoucím požadavkům zákazníků na kvalitu, funkčnost a design kuchyňských a domácích potřeb.

Příběh pátý: Home Credit
Společnost Home Credit, která poskytuje spotřebitelské i revolvingové úvěry a která spravuje portfolio leasingových smluv, vznikla v roce 1997. Na českém trhu dosahuje nesporně mimořádného dynamického růstu - zatímco v roce 1998 činil její obrat 504 mil. Kč, v roce 2001 to bylo již 3,9 mld. Kč.
V současné době působí již ve třech zemích: v Čechách, na Slovensku a v Rusku. Na ruský trh společnost vstoupila prostřednictvím nákupu banky IB Technopolis, a. s., posléze přejmenované na Home Credit & Finance Bank, s. r. o. Ta začala nabízet spotřebitelské úvěry v Ruské federaci v polovině roku 2002. Dnes působí v 18 hlavních regionech Ruska ve více jak 4000 obchodech a podle výsledků za rok 2003 je zde na trhu splátkového prodeje na druhém místě. Veškeré produkty splátkového prodeje vystupují v Rusku stejně jako v Čechách a na Slovensku pod jednotnou obchodní značkou Home Credit.
Prvotním cílem v Rusku bylo zavedení značky Home Credit a podpoření splátkového prodeje pod touto značkou na novém teritoriu. Pro zavedení značky byl použit již osvědčený vizuální i komunikační styl Home Credit pro ČR a SR s cílem podpořit mezinárodní vnímání silné značky: Home Credit - S námi na to máte! Ve všech zemích Home Credit zachovává výraznou barevnou kombinaci bílé a červené barvy. Koncepce řízení značky je pro všechny země jednotná s přihlédnutím k regionálním odlišnostem. Např. vzhledem k odlišnostem ruského trhu od českého a slovenského se strategie značky Home Credit zaměřuje na budování trhu splátkového prodeje.

Příběh šestý: ČSA
České aerolinie (ČSA) jsou vlajkovým leteckým dopravcem České republiky. Nabízejí přepravu na pravidelných linkách, ale i charterové lety a leteckou přepravu nákladu prakticky do všech destinací po celém světě. Počet přepravených cestujících na pravidelných linkách neustále roste - v prvním čtvrtletí roku 2004 došlo k nárůstu počtu přepravených cestujících o 30 % (ve srovnání se stejným obdobím roku 2003). Za první čtvrtletí 2004 přitom České aerolinie realizovaly celkem 6651 letů, což je oproti srovnatelnému období roku 2003 nárůst o téměř 15 %. Se vstupem České republiky do Evropské unie přitom ČSA v květnu 2004 zaujmou místo 12. největšího vlajkového dopravce EU.
České aerolinie jsou již tři roky členem aliance SkyTeam. Členství v této alianci je jedním ze základních pilířů budování úspěšné image ČSA coby vyspělého dopravce nabízejícího špičkový servis západoevropské úrovně. Díky členství v alianci SkyTeam se ročně 220 miliónů cestujících setkává s logem ČSA v téměř 500 destinacích po celém světě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist