Design - osvěžení pomohlo
Oproti předchozí generaci byla dodána světla s čirou optikou a změnil se i tvar předního a zadního nárazníku. Změn týkajících se vzhledu tedy mnoho není, ale i tak vůz omladily v duchu posledních designových trendů.
Pro dosažení prostorného interiéru byla zvolena vysoká karoserie s klínovitým profilem, který nezapře sportovní charisma, ale více vynikne u třídveřového modelu. Pětidveřová varianta je spíše funkční a oceníte ji při častém převážení více osob nebo nákladu.
Interiér - vévodí prostornost
Díky zvýšené linii střechy je místa nad hlavami pasažérů dost. Řadící páka je umístěna na středovém panelu a toto řešení má hned dvě výhody. Rovná podlaha bez středového tunelu uvolnila místo pro odkládací prostory mezi předními sedadly a při jízdě zvyšuje bezpečnost kratší dráha ruky mezi volantem a řadící pákou.
V poslední generaci Civicu jsou i nová sedadla, která potěšila vhodnou tvrdostí a dobrým bočním vedením. Sedáky jsou posazeny výše, než je zvykem, a umožňují tak pohodlnější nastupování do vozu. S vyšším posezem souvisí i dobrý výhled řidiče při jízdě.
Na zadních sedadlech je dostatek místa všemi směry a zdůraznit musíme hlavně velký prostor pro kolena, a to i pokud jsou přední sedadla v nejzazší poloze. Pro prostředního cestujícího na zadním sedadle ale není v tomto stupni výbavy k dispozici hlavová opěrka. Zavazadlový prostor o objemu 370 litrů lze sklopením zadních opěradel zvětšit na 732 litrů, po sklopení však nevznikne zcela rovná plocha.
Použité plasty v interiéru jsou tvrdší, ale kvalitní a ani při jízdě po nerovné vozovce jsme nezaznamenali žádné zvuky vrzajících dílů přístrojové desky. Civic také potěší velikostí a počtem odkládacích ploch rozmístěných po celém interiéru. Výtku však máme ke žlábku v palubní desce před předním spolujezdcem, povrch je z tvrdého, na povrchu nezdrsněného plastu a všechny odložené předměty při jízdě cestovaly zprava doleva. Také odkládací schránka před předním spolujezdcem není osvětlena, což není příliš praktické pro jízdu v noci.
Motor - živý ale žíznivý
V nižších otáčkách má motor velmi tichý zvuk, ovšem s každým vytočením nad 4000 otáček za minutu o sobě dává znát vzrůstajícím hlukem uvnitř kabiny vozu. Při zařazeném pátém rychlostním stupni odpovídají tyto otáčky rychlosti 140 km za hodinu. Je ale třeba pochválit tah motoru od nízkých do středních otáček.
Jednotlivé rychlostní stupně na sebe dobře navazují a řazení je příjemně krátké, pouze u pátého převodového stupně je dráha řadící páky o něco delší. Spotřeba ve městě se pohybovala těsně za hranicí osmi litrů, kombinovaná pak byla asi o litr nižší, což je ale stále o několik desetin litru více, než udává výrobce, a to jsme vůz nikterak netrápili. Podvozek je svým naladěním neutrální. Pro delší cestování je vhodný, ale pokud rádi závodíte, zvolte raději třídveřovou karosářskou variantu.
I přes větší náklony v krizových situacích je řízení přesné a také kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech mají rychlý nástup. Pro jistější chování v zatáčkách by Civicu prospěla šestnáctipalcová kola o rozměrech 205/55, která se standardně dodávají až pro verzi s dvoulitrovým motorem.
Vyšší cenu vyrovnává rozsáhlá výbava
Testovaný model byl ve stupni výbavy LS, což je s touto motorizací základní varianta, avšak s rozsáhlou standardní výbavou zahrnující například ABS a rozdělovač brzdné síly EBD, přední a boční airbagy, klimatizaci, elektrické stahování všech čtyř oken nebo autorádio s CD přehrávačem. Základní cena tohoto modelu je 524 900 korun. Příplatkovou výbavou byla v našem případě sada litých 15" kol a čtveřice textilních a gumových koberců. Dražší verze motoru 1.6 VTEC s označením ES je navíc v základu vybavena zadní opěrkou hlavy, předními mlhovými světly, zabezpečovacím systémem a prodává se za 554 900 korun. Honda Civic v pětidveřovém provedení je vhodným autem pro rodinu. Ve své třídě nabízí nadstandardní vnitřní prostor a dobré dílenské zpracování. Testovaná motorizace plně dostačuje a Civic zaujme i rozsáhlou standardní výbavou, která se ale projevuje ve vyšší základní ceně.
Technické údaje: Honda Civic 1.6 VTEC
Rozměry (d/š/v v mm) 4285/1695/1495
Motor 1.6 VTEC II
Výkon (kW/ot.) 81/5600
Max. točivý moment (Nm/ot.) 152/4300
Zrychlení (0-100km/h) 10,2 s
Max. rychlost (km/h) 186
Průměrná spotřeba (l/100 km) 6,6
Zavazadlový prostor (l) 370
Cena (Kč) 548 954
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist