Zákon o ochraně spotřebitele zakazuje informovat o ceně způsobem, který vzbuzuje zdání, že cena je nižší než ve skutečnosti nebo že v ní jsou zahrnuty služby, které se ve skutečnosti platí zvlášť. Obdobného charakteru jsou servisní poplatky, které zvyšují cenu každé letenky o konstantní částku bez udání důvodu, řekla mluvčí sdružení Ivana Picková.
Například ČSA si při nákupu každé letenky účtují servisní poplatek 400 korun v případě nákupu letenky on-line a 800 korun při nákupu na prodejně. Ceny letenek však inzeruje bez poplatku.
ČSA nařčení z klamání spotřebitele odmítly. Podle mluvčí Daniely Hupákové firma obdržela faxem písemnou výzvu sdružení týkající se inzerce cen letenek teprve včera. "Na oficiální dokument stále ještě čekáme," řekla Hupáková s tím, že aerolinie budou sdružení žádat o upřesnění výzvy. Z dopisu není patrné, jakých konkrétních pochybení se ČSA měly dopustit, dodala mluvčí.
Podle právníka Ekologického právního servisu Filipa Gregora již soudy v zahraničí konstatovaly protiprávnost servisních poplatků k letenkám.
V případě, že se sdružení nepodaří přimět letecké společnosti ke zrušení těchto poplatků, hodlají předložit otázku k rozhodnutí soudu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist