Účtování příplatků k letenkám je v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitelů a obchodním zákoníkem. Tvrdí to Sdružení obrany spotřebitelů, které se již obrátilo na společnost České aerolinie, aby přestala ceny tímto způsobem účtovat.
Zákon o ochraně spotřebitele zakazuje informovat o ceně způsobem, který vzbuzuje zdání, že cena je nižší než ve skutečnosti nebo že v ní jsou zahrnuty služby, které se ve skutečnosti platí zvlášť. Obdobného charakteru jsou servisní poplatky, které zvyšují cenu každé letenky o konstantní částku bez udání důvodu, řekla mluvčí sdružení Ivana Picková.
Například ČSA si při nákupu každé letenky účtují servisní poplatek 400 korun v případě nákupu letenky on-line a 800 korun při nákupu na prodejně. Ceny letenek však inzeruje bez poplatku.
ČSA nařčení z klamání spotřebitele odmítly. Podle mluvčí Daniely Hupákové firma obdržela faxem písemnou výzvu sdružení týkající se inzerce cen letenek teprve včera. "Na oficiální dokument stále ještě čekáme," řekla Hupáková s tím, že aerolinie budou sdružení žádat o upřesnění výzvy. Z dopisu není patrné, jakých konkrétních pochybení se ČSA měly dopustit, dodala mluvčí.
Podle právníka Ekologického právního servisu Filipa Gregora již soudy v zahraničí konstatovaly protiprávnost servisních poplatků k letenkám.
V případě, že se sdružení nepodaří přimět letecké společnosti ke zrušení těchto poplatků, hodlají předložit otázku k rozhodnutí soudu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist