V institucích Evropské unie dnes pracuje více než tisíc Čechů. Ti ale při cestách do vlasti nemohou využívat výhod levných letenek, protože všechny pokusy o zavedení nízkonákladových spojů mezi Bruselem a Prahou zatím ztroskotaly.
Naposledy s lacinými lety přišla česká společnost Travel Service, která na nízkonákladových linkách létá pod značkou Smart Wings. "Přestože byly lety podle mnoha cestujících velmi dobře obsazené, byla linka zrušena po několikatýdenním provozu," tvrdí autoři petice a nevěří, že linka mohla být ztrátová. Nízkonákladové společnosti podle nich totiž létají i do méně atraktivních destinací.

Mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková to však vyvrací: "Důvodem zrušení linky do Bruselu byla nízká poptávka během hlavní letní turistické sezóny."
Obnovení linek do Bruselu Travel Service neplánuje. A ani další nízkonákladoví přepravci, easyJet a SkyEurope, s těmito lety nepočítají. "Zaměřujeme se spíš na východoevropské trhy, tam vidíme velký potenciál," říká Jan Čamek ze SkyEurope.

Zájemcům o přímé lety do Prahy tak nezbývá než využít letenek od ČSA či SN Brussels, kteří mají na této lince v podstatě monopol. Ve srovnání s nízkonákladovými firmami jsou ale mnohonásobně dražší: současná cena zpáteční letenky ČSA se všemi poplatky činí 4990 korun.
Řada bruselských Čechů tak proto při cestách domů raději cestuje vlakem do Amsterdamu či do Kolína nad Rýnem, odkud pak létají do Prahy nízkonákladové linky. Cesta se jim tak ale protáhne o několik hodin.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist