U pojištění je třeba znát rozsah asistencí


Bouráte s autem nebo se vám něco zlého přihodí na cestách v zahraničí a nevíte, co si počít? Právě pro tyto případy je určená asistence. Vznikne-li nějaký problém, jsou asistenční služby jednou z nejdůležitějších věcí v pojistné smlouvě. Jejich rozsah by každý klient měl dobře znát.

Co je asistence

"Asistence není jen pomoc klientovi v nouzi, ale jejím cílem je přímo řešení problému klienta. Slovo asistence pochází z latiny a znamená stát při někom - sejmout z něj nějaké břemeno. Znamená to koordinovat řešení nějaké nenadálé a nečekané události," říká Miroslav Herman, ředitel společnosti AXA Assistance CZ.
Účelem asistenčních služeb je zjednodušeně řečeno pomoc klientovi v nouzi, aby vyřešil vzniklý problém. Asistence mohou fungovat prakticky všude, kde si lze jen představit. Stačí, aby se lidé v dané oblasti často potýkali s problémy, se kterými si sami neporadí.
Ztratíte platební kartu nebo se vám porouchá auto v cizině - může pomoci asistenční služba. Jste v zahraničí zraněn a musíte co nejrychleji vyhledat lékařské ošetření - opět se vyplatí zavolat na asistenční linku. Stejně tak, když sami zraníte někoho jiného nebo způsobíte škodu na majetku, ale nejste dostatečně jazykově vybaveni - i tady může dobrou službu poskytnout asistence.
Asistenční služba může také přímo ke klientovi vyslat svého pracovníka, aby na místě s řešením problému pomohl. Asistence je tak vlastně i operativní likvidace pojistné události - klient má problém a někdo mu pomáhá ho řešit.
S asistenčními službami se setkají nejvíce motoristé a lidé, kteří uzavírají cestovní pojištění. Asistenční služby v rámci povinného ručení nabízejí všechny pojišťovny. Například cestovní pojistky vždy obsahují asistenční služby.

Cestovní pojištění

Lidé by si před odjezdem do zahraničí měli zjistit, co všechno jim asistence v zahraničí může obstarat. Stejně důležité je vědět, kam v případě nouze volat, jestli je dostupnost 24 hodin denně a jestli se ze zahraničí domluvím - tedy jestli operátorka služby bude hovořit česky.
Nejvíce klienti ocení pomoc asistenční služby v závažnějších případech, které vyžadují umístění v nemocnici, případně lékařský převoz do vlasti. V takovém případě je dvojnásob nutné co nejdříve kontaktovat asistenci. Ta na požádání obratem zavolá zpátky, aby zbytečně klient neprovolával vlastní peníze, a přesně mu sdělí, jak postupovat, případně ho rovnou nasměruje k lékaři. Pracovníci asistenční služby se pak s tímto lékařem přesně domluví na podrobnostech, a to v libovolném jazyce.
U asistenční služby je dobré také znát, zda je pamatováno na další situace. Mezi ně patří například doprava nezletilých dětí v případě hospitalizace rodičů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist