U pojištění je třeba znát rozsah asistencí
Bouráte s autem nebo se vám něco zlého přihodí na cestách v zahraničí a nevíte, co si počít? Právě pro tyto případy je určená asistence. Vznikne-li nějaký problém, jsou asistenční služby jednou z nejdůležitějších věcí v pojistné smlouvě. Jejich rozsah by každý klient měl dobře znát.
Co je asistence
"Asistence není jen pomoc klientovi v nouzi, ale jejím cílem je přímo řešení problému klienta. Slovo asistence pochází z latiny a znamená stát při někom - sejmout z něj nějaké břemeno. Znamená to koordinovat řešení nějaké nenadálé a nečekané události," říká Miroslav Herman, ředitel společnosti AXA Assistance CZ.
Účelem asistenčních služeb je zjednodušeně řečeno pomoc klientovi v nouzi, aby vyřešil vzniklý problém. Asistence mohou fungovat prakticky všude, kde si lze jen představit. Stačí, aby se lidé v dané oblasti často potýkali s problémy, se kterými si sami neporadí.
Ztratíte platební kartu nebo se vám porouchá auto v cizině - může pomoci asistenční služba. Jste v zahraničí zraněn a musíte co nejrychleji vyhledat lékařské ošetření - opět se vyplatí zavolat na asistenční linku. Stejně tak, když sami zraníte někoho jiného nebo způsobíte škodu na majetku, ale nejste dostatečně jazykově vybaveni - i tady může dobrou službu poskytnout asistence.
Asistenční služba může také přímo ke klientovi vyslat svého pracovníka, aby na místě s řešením problému pomohl. Asistence je tak vlastně i operativní likvidace pojistné události - klient má problém a někdo mu pomáhá ho řešit.
S asistenčními službami se setkají nejvíce motoristé a lidé, kteří uzavírají cestovní pojištění. Asistenční služby v rámci povinného ručení nabízejí všechny pojišťovny. Například cestovní pojistky vždy obsahují asistenční služby.
Cestovní pojištění
Lidé by si před odjezdem do zahraničí měli zjistit, co všechno jim asistence v zahraničí může obstarat. Stejně důležité je vědět, kam v případě nouze volat, jestli je dostupnost 24 hodin denně a jestli se ze zahraničí domluvím - tedy jestli operátorka služby bude hovořit česky.
Nejvíce klienti ocení pomoc asistenční služby v závažnějších případech, které vyžadují umístění v nemocnici, případně lékařský převoz do vlasti. V takovém případě je dvojnásob nutné co nejdříve kontaktovat asistenci. Ta na požádání obratem zavolá zpátky, aby zbytečně klient neprovolával vlastní peníze, a přesně mu sdělí, jak postupovat, případně ho rovnou nasměruje k lékaři. Pracovníci asistenční služby se pak s tímto lékařem přesně domluví na podrobnostech, a to v libovolném jazyce.
U asistenční služby je dobré také znát, zda je pamatováno na další situace. Mezi ně patří například doprava nezletilých dětí v případě hospitalizace rodičů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist