Společnost Kapsch, která buduje v Česku mýtné, je ochotna jednat s Ministerstvem dopravy o novém dodatku ke smlouvě. Uvedl to mluvčí Kapsche Evžen Staněk. Nový dodatek by měl podle ministerstva odstranit nevýhodné postavení státu. Jednání by mělo být tento týden, termín podle Staňka ještě není určen.
Kapsch se dohodl s ministerstvem na zprovoznění mýtného k 1. lednu 2007 pouze na 900 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix v pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi uvedl, že od tohoto termínu bude systém plnohodnotně fungovat. Kapsch podle něho zároveň zvažuje žalobu na firmu Autostrade. Právě odvolání této firmy je podle Kapsche za tříměsíčním zpožděním kvůli řízení antimonopolního úřadu.
Podle ministra dopravy Aleše Řebíčka se stát původně zavázal, že se bude finančně podílet na provozu mýtných bran. Elektrické přípojky, které je mají napájet, totiž na rozdíl od bran potřebují stavební povolení. To výstavbu zpomaluje. Některé brány budou pohánět naftové agregáty. Právě na jejich pronájmu a provozu se má podle dodatku podílet stát.
Důvodem k jednání je i to, že se stát v létě vzdal kolaudačního řízení. Přitom ke kolaudaci se často odvolává původní smlouva. Na její datum jsou vázány i sankce za zpoždění. Ministerstvo tak ztratilo nástroj, jak se domáhat včasného spuštění systému, tvrdí Řebíček. Obsah dodatků stát ani Kapsch nezveřejnily.