Hitem jsou bezúročné půjčky
Za předvánoční nákupy elektroniky letos Češi utratí 16 miliard korun. Shodují se na tom firmy zabývající se průzkumem trhu i obchodníci, kteří nyní bojují o to, aby největší část nákupů byla pořízena právě v jejich prodejnách.
Nový sortiment, soutěže, sázky na nejnižší ceny, ale i půjčky bez navýšení - to jsou hlavní zbraně řetězců s elektronikou. Přestože trh ve srovnání s loňským rokem vyrostl jen o několik málo procent, díky klesajícím cenám elektroniky čekají prodejce obchody plné zákazníků.

Hitem jsou půjčky
Právě bezúročné pújčky jsou tím, čím chtějí do obchodů řetězce zákazníky nalákat především. Češi navíc na dluh nakupují v posledních letech čím dál častěji. Letos se k Euronicsu a ElectroWorldu připojil i Datart. V jeho prodejnách na splátky nyní nakupuje až každý třetí.
"Pro ještě větší atraktivitu naší splátkové nabídky jsme na Vánoce připravili úvěr bez navýšení, kdy zákazník začne splácet až od ledna 2007, a pokud doplatí svůj úvěr do konce následujícího roku, nepřeplatí ani korunu," potvrzuje Pavel Sláma, šéf Datartu.
"Prodejce vlastně půjčí zákazníkovi na nákup zboží, které by si jinak nemohl dovolit," vysvětluje Bohuslav Komín ze sítě prodejen s elektronikou Euronics. Letos půjčuje většina obchodníků. Liší se jen v tom, dokdy chtějí své peníze zpět.

Konkurence ve střehu
Velkou váhu firmy přikládají také marketingovým akcím. Každá firma v tomto ohledu zbrojí jinak. Síť prodejen Euronics letos spustila největší marketingovou kampaň v historii a o svých výhodách informuje prostřednictvím všech médií.
ElectroWorld spoléhá na své ceny a navíc věří, že zákazníky do obchodů přiláká i nová soutěž o automobil. "Boj o zákazníky vrcholí a na toto období se velmi pečlivě připravujeme celý rok. Pro předvánoční období chystáme také například významné rozšíření sortimentu," říká Jiří Klíčník, generální ředitel ElectroWorld ČR.

Datart zase i před Vánocemi sází na to, že lidi zajímá hlavně cena. "V každé prodejně máme dva zaměstnance, kteří mají na starosti jediné - hlídání cen konkurence," říká šéf Datartu Pavel Sláma. Tito lidé dvakrát za den objedou všechny obchody v okolí své prodejny a v případě potřeby dají "echo" do své prodejny. Ta okamžitě reaguje na sebemenší slevy rivalů.
Přestože Datart sleduje ceny konkurence celý rok, díky předvánočním slevám jiných řetězců mají jeho hlídači letos napilno. A navíc, konkurence postupuje podobně.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist