Makro se zbavilo tří set tisíc zákazníků
Velkoobchodní řetězec Makro na začátku letošního roku vyřadil ze své databáze zhruba tři sta tisíc zákazníků, kteří v jeho prodejnách utráceli málo peněz.
Počet registrovaných zákazníků Makra se tak snížil přibližně na 750 tisíc z loňského více než milionu. Makro své rozhodnutí zdůvodnilo tím, že se chce zaměřit na klíčové klienty, jejichž útraty jdou měsíčně do desetitisíců korun. V obchodech Makro mohou nakupovat pouze podnikatelé, kteří zároveň vlastní zákaznickou kartu.
Mluvčí společnosti Makro Cash & Carry Markéta Světlíková včera uvedla, že ne všechny zrušené zákaznické karty byly aktivní. "V hodně případech jsme totiž zjistili, že zákazníci ukončili podnikání anebo mají vystavenou zákaznickou kartu na jinou svoji firmu."
Podle nových obchodních podmínek, které Makro zavedlo loni v létě, přišli o členské karty ti zákazníci, kteří ve druhém pololetí loňského roku utratili v jeho prodejnách méně než dva tisíce korun (bez daně z přidané hodnoty). Pravidlo minimálního nákupu bude v obchodech Makro platit i nadále.
Naopak pro klíčové zákazníky zejména z oblasti gastronomie a nezávislého maloobchodu Makro sjednotilo hranici pro získání zlaté karty Makro, která je vyjádřena měsíčními tržbami více než čtyřicet tisíc korun (bez daně z přidané hodnoty). Měsíční obrat pro stříbrnou kartu je mezi dvaceti tisíci a čtyřiceti tisíci korunami bez daně.
Majitelé těchto karet mohou čerpat různé bonusy či výhody, jako jsou například vyhrazené nákupní hodiny či poradenský servis.
Makro změnu obchodních podmínek zdůvodnilo průzkumem, podle kterého si její klíčoví zákazníci přejí komfortní nakupování, odlišení od ostatních zákazníků, profesionální poradenství a individuální přístup ze strany velkoobchodního řetězce.
Nové obchodní podmínky obchodní řetězec od loňského února testoval ve svých prodejnách v Ústí nad Labem a slovenské Nitře.
"Naprostá většina zákazníků změnu uvítala, i když ze začátku někteří byli skeptičtí," uvedl již dříve ředitel ústecké prodejny Makro Tomáš Matějka, podle kterého zákazníci ocenili hlavně rozšíření vyhrazené otevírací doby pro klíčové klienty.
Společnost Makro Cash & Carry, která v České republice provozuje dvanáct velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni podle Světlíkové zvýšila tržby na 38,3 miliardy korun z 37 miliard v roce 2005.
Majitel českého Makra, německá maloobchodní společnost Metro, v loňském roce zvýšil tržby o 7,5 procenta na šedesát miliard eur (1,6 biliónu korun) díky akvizicím. Firma koncem roku převzala německé obchody amerického řetězce Wal-Mart.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist