Počet lidí, kteří ovládají svůj bankovní účet přes internetovou síť, neustále stoupá. Například Česká spořitelna jich měla ke konci loňského roku téměř 700 tisíc. "Jen v prosinci evidovala Česká spořitelna téměř čtyři miliony transakcí přes síť," říká Kristýna Havligerová z oddělení firemní komunikace. "Prostřednictvím telefonického bankovnictví klienti spořitelny uskutečnili přes 360 tisíc transakcí a takřka 300 tisíc transakcí pomocí GSM bankingu."
Podobná situace je i v jiných bankách. "Nejvíce plateb uskutečňují klienti Citibank prostřednictvím internetu. Jde o více než devadesát procent veškerých plateb," tvrdí například Andrea Machálková z tiskového oddělení této banky.
Obliba internetbankingu navíc stále stoupá. "Počet uživatelů Internet Banky se v porovnání s Mobil Bankou a Telefon Bankou zvyšuje nejdynamičtěji," vysvětluje tisková mluvčí GE Money Bank Eva Chaloupková. U GE Money Bank vloni stoupl jejich počet meziročně o 24 procent. U Poštovní spořitelny je meziroční nárůst ještě markantnější - počet uživatelů internetbankingu se zvýšil o 95 procent.
Ovládat bankovní účet přes síť má své nepřehlédnutelné výhody. Klient nemusí podnikat cestu k přepážce, ke svému účtu má přístup dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu. Transakce prováděné prostřednictvím internetu jsou navíc levnější.
Předností internetbankingu je možnost zadávat platební příkazy z libovolného počítače, který je napojen na internet. Klient se pouze na příslušné stránce přihlásí do systému a po zadání hesel může hned zadávat platební příkazy. Nespornou výhodou internetového bankovnictví je i jeho uživatelská jednoduchost a hlavně velká přehlednost. Záporem je naopak nutnost mít přístup k internetu.


Poplatky za internetové bankovnictví