Italské módní značky Prada a Tod's tento týden rozšířily nabídku luxusního zboží v Česku. Od úterý lze totiž výrobky těchto značek koupit v nově otevřeném butiku Pařížská 13, pojmenovaném po proslulé pražské ulici.
Pařížská ulice je mezi luxusními světovými značkami považována za nejreprezentativnější pražskou adresu. Své obchody tady mají značky jako Dior nebo Louis Vuitton. Nyní k nim přibyl nový butik s kolekcemi kabelek a obuví značky Prada a Tod's.
Butik otevřela společnost Prospekta Móda CZ, která v Česku na základě franchesingových smluv zastupuje světové značky. Do jejich portfolia patří firmy jako Versace, Dolce & Gabbana nebo Giorgio Armani.
Podle Lucie Pátíkové ze společnosti Prospekta Móda CZ je to první obchod s těmito značkami v České republice. Interiér obchodu navrhlo italské studio Baciocchi, které při podobných projektech spolupracuje se značkou Prada.
Další bude Cartier
Značka Prada vznikla na počátku minulého století. První kolekce luxusních zavazadel byla na prodej ve významné milánské galerii Vittorio Emanuele II. Nyní se objeví znovu na pultech obchodů, a to i v nově otevřeném pražském butiku.
Stejně dlouhou tradici má i výrobce kožené obuvi a doplňků, společnost Tod's. Značka se může chlubit tím, že každý její výrobek je vyráběn ručně. Příznivce módy v Česku letos potěší ještě další dva výrobci luxusního zboží. Na konci března se otevřou brány butiku Cartier. Francouzský obchodník se šperky a hodinkami si vybral obchod na rohu Pařížské ulice a Staroměstského náměstí, který bude mít rozlohu 170 metrů čtverečních.
Na podzim letošního roku otevře svůj první český butik i britská společnost Burberry, která je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu. Zatím je její luxusní zboží k dostání, stejně jako zboží od Cartiera, na ruzyňském letišti. Od podzimu by měla ale mít svůj vlastní obchod, a to rovněž v Pařížské ulici. Prodejnu o velikosti 133 metrů čtverečních bude mít v místě, kde byl do loňského února Louis Vuitton, než si pronajal větší prostory ve stejné ulici.
Příkopy mají větší tržby
Pařížská ulice sice patří mezi nejžádanější pražské ulice, ale podle realitní poradenské firmy Cushman & Wakefield je nejdražší lokalitou v Praze stále ulice Na Příkopě, kde mají obchody vyšší tržby. Jak uvedla agentura ČTK, exkluzivní značky přicházejí do Česka v době, kdy přibývá bohatých Čechů. V roce 2004 bylo v Čechách 13 100 osob s majetkem větším než milion dolarů. O rok později se jejich počet zvýšil o deset procent. Praha je pro luxusní značky atraktivní také kvůli rostoucímu počtu turistů, kteří město navštíví. Podle českého statistického úřadu a agentury Czech Tourism zavítalo do Čech loni 6,4 milionů turistů, o 1,6 procenta více než v roce 2005.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist