Přestože havarijní pojistka je pro motoristy zcela dobrovolná, ještě to neznamená, že lze smlouvu uzavřít vždy a všude. Základní podmínkou je alespoň minimální úroveň zabezpečení.
"Při uzavírání havarijní pojistky požadujeme, aby vozidlo bylo vybaveno alespoň imobilizérem," tvrdí Renata Werliková z pojišťovny Generali. "U vozidel s cenou nad 700 tisíc korun požadujeme již dvě na sobě nezávislá zabezpečovací zařízení," dodává.
Podobné požadavky má po majitelích vozidel také pojišťovna Kooperativa. "Imobilizér požadujeme také," říká Marek Vích, tiskový mluvčí pojišťovny.
"U havarijních pojistek aut v ceně do půl milionu korun požadujeme mechanický systém nebo imobilizér či alarm. U dražších vozů do ceny 800 tisíc korun je podmínkou současně imobilizér a mechanický systém nebo alarm a mechanický systém, případně jiná zabezpečovací kombinace," upřesňuje Jitka Polívková, mluvčí ČSOB Pojišťovny.
Na druhou stranu motoristé za kvalitní zabezpečení svého vozu získají slevu na havarijním pojistném. "U nadstandardně zabezpečených vozidel proti odcizení mohou motoristé získat slevu až 30 procent," říká Václav Bálek, z České pojišťovny.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist