Většina mužské části populace bere nakupování jako nutné zlo, které se musí čas od času vydržet. To ale neplatí o internetových nákupech, které se pro muže stávají v poslední době stále oblíbenější. Žádná internetová stránka s pánskou módou se zatím netěšila takové popularitě, jakou zaznamenává nyní. Tento posun se objevil například u serveru Net-a-Porter, který se řadí mezi největší internetové obchodníky s luxusní módou, uvedl list Financial Times (FT).

Jednou z významných firem, které se věnují prodeji pánské módy přes internet, je americký módní dům Polo Ralph Lauren. Vedení firmy se pyšní tím, že jejich on-line nakupovaní zabere jen velmi krátkou dobu, a proto si je zamiluje každý muž. Příkladem může být nákup sportovních košil značky Polo. Jednoduché tři kliky myší přivedou muže do obsáhlé nabídky několika desítek sportovních košil. U každé košile pak společnost pro muže připravila nabídku dalších druhů oblečení - od kalhot po brýle, které by se k vybrané košili nejlépe hodily. Během deseti minut má muž nakoupeno a za dva týdny, což je klasická dodací lhůta, se může těšit na nové oblečení. Ale co když si z nabídky nevybere? I na to má Ralph Lauren odpověď. Každému muži nabízí možnost si svou vlastní košili navrhnout. Nejprve si vybere velikost, poté zvolí barvu košile a samozřejmostí je také logo firmy, u kterého se také může vybírat hned z několika možností. Vlastní košile Ralph Lauren stojí v přepočtu téměř 1800 korun.

On-line nakupování u Raplha Laurena zatím funguje pouze na území Spojených států. Jak prohlásil Roger Farah, šéf společnosti Polo Ralph Lauren, vidí ale ve značce polo.com velkou mezinárodní příležitost.

Ale ne všechny internetové stránky se snaží nabízené modely prodat. Server styleedit.com se staví do role rádce. Ukazuje mužům modely světoznámých návrhářů, a to nejen ty současné, ale také nadčasové. Radí, jak se správně oblékat, jaké materiály jsou nyní trendy a jak nejvhodněji zvolit doplňky. Navíc poradí, do jakého obchodu si pro vytoužený oblek může návštěvník zajít. Kromě toho nabízí také přehlídku známých osobností - prezidentů, herců nebo zpěváků - a jejich šatníků. Každý návštěvník si může vytvořit svůj vlastní šatník a porovnávat ho s celebritami nebo jen se svými známými.

Server se poprvé rozběhl v březnu letošního roku a snaží se kromě známých značek upozorňovat také na značky sice menší, ale v té nejlepší kvalitě. Ceny obleků, které se na stránkách objevují, se pohybují v částkách tisíců dolarů. "Zkoušíme přinášet univerzální informace," říká listu Financial Times Scott Wimsett, který sedí v čele módního portálu.

Minulý měsíc se pomoci mužům při nakupování rozhodl také server Men a la mode. Stránky se zaměřují jen na pánskou módu a svým návštěvníkům nabízejí prodej oblečení a doplňků od světoznámých módních návrhářů. Men a la mode zatím funguje na britských ostrovech a při objednání z oblasti Londýna zaručuje doručení ještě ten samý den.