Cinzano 

Od vermutu k sektu
V prvních desetiletích 19. století pokračovali dědicové podniku Cinzano v novátorském úsilí, a dosáhli tak velkého obchodního úspěchu, že je savojští panovníci požádali, aby své vědomosti uplatnili při vinařských experimentech, které tehdy probíhaly na královském panství Santa Vittoria d#146#Alba. Pokusy pod vedením Francesca Cinzana II. (1814 až 1868), jejichž cílem bylo napodobit oblíbené francouzské šampaňské, daly vzniknout šumivým vínům značky Cinzano.
V polovině 19. století rodinný podnik Cinzanových posílil výrobu vermutu, přičemž pokračoval v experimentech s šumivým vínem. V tomto období si od královského dvora pronajali panství v Santa Vittoria. Enrico a Emiliano Cinzanovi (synové Francesca II.) vybudovali v Santo Stefano Belbo ve vinařském regionu Piemont lisovnu hroznů a zpracovatelské vinné sklepy. V této době se rodinný podnik začal měnit z manufakturního krámku v průmyslovou výrobu a Cinzano začalo rozšiřovat své působení po celém světě.
Do roku 1970 měla společnost zastoupení a prodejny ve více než 60 zemích a celosvětovou distribuci. V roce 1999 získala od dědiců Cinzanů značku konkurenční skupina Gruppo Campari.

Bez reklamy značka neexistuje
Rodina Cinzanových jako jedna z prvních pochopila význam reklamy a už v roce 1853 do ní investovala. Nahradila svoje ručně zhotovované etikety barevně tištěnými s vyobrazením ocenění, jež tato značka získala na veletrzích a v soutěžích. To svědčilo o jejich marketingové zdatnosti, i když sám pojem marketing vznikl mnohem později.
Na sklonku 19. století se objevila první skutečná reklama na Cinzano, která byla otištěna v deníku Il Telegrafo 8. a 9. prosince 1887 v tomto znění: "Vino Vermuth della rinomata Casa F. Cinzano" (Vermut proslulé firmy F. Cinzano).
Jen rok po inzerátu společnost přišla se svým prvním plnobarevným velkoformátovým tištěným plakátem s názvem "Bůžek Pan hrající na flétnu", podepsaným jedním ze zakladatelů italského reklamního tisku Adolfem Hohensteinem. Další "marketingovou" a reklamní iniciativou, která stojí za zmínku, bylo použití - vůbec poprvé v historii - letadla pro průmyslové reklamní účely. Už v roce 1911 brázdilo milánskou oblohu a zasypávalo město propagačními kotoučky.
Modročervené logo vzniklo až v roce 1925. Červená symbolizuje vášeň, hrdost a oslňující živost, modrá ušlechtilost, tradici a hloubku Středozemního moře. Obě barvy společně vyjadřují "italskost" a stoupající diagonála mezi nimi byla symbolem růstu společnosti. Název "vermouth" pochází z německého slova Vermut, označujícího bylinu pelyněk, hlavní složku fortifikovaných vín tohoto typu. Dnes je Cinzano druhým nejprodávanějším vermutem na světě.

Libor Ševčík
libor.sevcik@economia.cz

Ochutnávka

Cinzano Extra Dry - limitovaná série 1757
Charakteristika: suchý, delikátně aromatický vermut vzniklý spojením vína, lihu, cukru a nálevu z bylin a koření z celého světa, z nichž nejdůležitější je pelyněk. Cinzano ve všech svých podobách - jako aperitiv nebo nápoj po slavnostní večeři - chutná nejlépe chlazené (ideálně na teplotu 8 až 12 °C). Před jídlem ho mohou doplnit pikantní předkrmy, které dokonale připraví chuťové buňky na to, co bude následovat. Chutná samotné i se sodou.
V nabídce jsou dále vermuty ve variantách Bianco, Rosso, Rosé, Limetto a Orancio. Nejsou však jen ideálním aperitivem, hodí se do koktejlů a tvoří jednu z jejich nejčastějších ingrediencí.

Asti D.O.C.G. Cinzano
Charakteristika: nejproslulejší ze šumivých vín Cinzano. Získává se z hroznů odrůdy muškátu z vinic D.O.C.G. oblasti Asti v samém srdci regionu Piemont. Má sladké a ovocné aroma.
Sortiment šumivých vín Cinzano zahrnuje jak sladká, tak suchá vína, která jsou vhodná k přípitku, na závěr stolování nebo pro jakoukoli slavnostní příležitost. V nabídce jsou dále Gran Cinzano, Brachetto d#146#Acqui D.O.C.G. Cinzano, Pinot Chardonnay Cinzano, Prosecco Cinzano, Gransec Cinzano a Cinzano Rosé.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist