Pivovar Budějovický Budvar prodal v prvním pololetí v Česku 319 737 hektolitrů piva. To je o 10,85 procenta víc než ve stejné době loni. Proti českému průměru, který dosahuje podle odhadu Českého svazu pivovarů a sladoven tří procent, to je téměř čtyřikrát lepší výsledek.

Podobně se firmě daří i v zahraničí. I tam si za stejnou dobu polepšila o 11 procent na 291 400 hektolitrů. Podle obchodního ředitele Roberta Chrta jsou za růstem hlavně nové projekty, jejichž součástí byla i nová "výčepní" značka Pardál, a lepší práce obchodního týmu. V cizině pak růst táhnou hlavně klíčové trhy Německo, Rakousko, Slovensko, Británie a Rusko. "Pomohly nám ale i obchodní smlouvy s pivovary Anheuser-Busch a Carlsberg, které zvýšily prodej našeho piva v USA a ve Skandinávii a Chorvatsku," uvedl Chrt.

Největší skok zaznamenal prodej nealkoholického piva, který se meziročně zvýšil o 55 procent. Nealko pivo ale stále tvoří jen asi 1,4 procenta firemní produkce.

Budějovický Budvar je třetí největší pivovar v Česku a patří mezi přední domácí exportéry piva. Loni zvýšil vývoz o sedm procent na rekordních 556 000 hektolitrů piva.

Celkový výstav vzrostl o pět procent na 1,151 milionu hektolitrů piva. Hrubý zisk pivovaru se meziročně zvýšil o 15 procent na 267,2 milionu korun. Od roku 1991 investoval Budvar do modernizace a rozvoje asi tři miliardy korun.