Pivovar Budějovický Budvar prodal v prvním pololetí v Česku 319 737 hektolitrů piva. To je o 10,85 procenta víc než ve stejné době loni. Proti českému průměru, který dosahuje podle odhadu Českého svazu pivovarů a sladoven tří procent, to je téměř čtyřikrát lepší výsledek.
Podobně se firmě daří i v zahraničí. I tam si za stejnou dobu polepšila o 11 procent na 291 400 hektolitrů. Podle obchodního ředitele Roberta Chrta jsou za růstem hlavně nové projekty, jejichž součástí byla i nová "výčepní" značka Pardál, a lepší práce obchodního týmu. V cizině pak růst táhnou hlavně klíčové trhy Německo, Rakousko, Slovensko, Británie a Rusko. "Pomohly nám ale i obchodní smlouvy s pivovary Anheuser-Busch a Carlsberg, které zvýšily prodej našeho piva v USA a ve Skandinávii a Chorvatsku," uvedl Chrt.
Největší skok zaznamenal prodej nealkoholického piva, který se meziročně zvýšil o 55 procent. Nealko pivo ale stále tvoří jen asi 1,4 procenta firemní produkce.
Budějovický Budvar je třetí největší pivovar v Česku a patří mezi přední domácí exportéry piva. Loni zvýšil vývoz o sedm procent na rekordních 556 000 hektolitrů piva.
Celkový výstav vzrostl o pět procent na 1,151 milionu hektolitrů piva. Hrubý zisk pivovaru se meziročně zvýšil o 15 procent na 267,2 milionu korun. Od roku 1991 investoval Budvar do modernizace a rozvoje asi tři miliardy korun.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist