Stejně jako auta, procházejí i vyhledávací systémy postupnou modernizací. Nejnovější generace sherlogu s názvem Neo je kompaktnější, méně zatěžuje akumulátor a hlavně - řidič se k zařízení už nemusí přihlašovat. Stačí, když u sebe nosí identifikační čip.

"Řada aut už dnes nemá klasický klíč. Řidič jednoduše sedne za volant, zmáčkne tlačítko na palubní desce a jede. Bylo by proto uživatelsky nekomfortní, kdyby naše zařízení vyžadovalo ještě něco navíc," říká technický ředitel Secaru Bohemia Petr Vacek. Sherlog Neo přináší pokrok i ve vztahu k hlídanému autu - není žádným způsobem propojený s jeho elektronikou.

"Řekli jsme si, že auto by o čipu nemělo vůbec vědět. Jediné, co si od něj bereme, je trochu energie."

Dodatečně namontovaná zařízení totiž mohou způsobit komplikace při uplatnění reklamace na vůz. Automobilky je považují za nepovolený zásah do konstrukce vozu, a pokud je takový systém propojený s jeho elektronikou, odmítají v případě poruchy uznat záruku.

Petr Vacek však tvrdí, že většina závad elektroniky nemá se Sherlogem nic společného. "Čím víc je v autě elektronických systémů, tím větší existuje riziko, že se nebudou navzájem dobře snášet. A výrobci aut tyto systémy ne vždy stoprocentně odzkoušejí, než je pošlou do sériové výroby," říká. Připouští však, že nakonec záleží na každé automobilce, jak se k vyhledávacímu systému postaví. Někdy dokonce výrobce aut takřka ze dne na den změní svůj názor. Jako třeba automobilka Audi, která ještě nedávno Sherlog svým zákazníkům nedoporučovala. Dnes jej k některým modelům nabízí zdarma coby bonus. (STE)

HN_070717_hx_02.jpg