Téměř po sedmdesáti letech vyjednávání a plánování má Brno jasno: nové vlakové nádraží se posune o 800 metrů směrem na jih od centra.

Výstavba nového nádraží a celého železničního uzlu, která centrum města výrazně změní, se přes odpor mnoha Brňanů blíží.

Primátor Roman Onderka (ČSSD), který jako odpůrce nákladného projektu loni v Brně postavil vítěznou koalici, otočil. V rozhovoru pro HN jednoznačně uvedl, že nové nádraží bude. Vyhrál plán, že nádraží nezůstane na svém místě, ale mírně se posune.

"Odsunutá varianta přestavby nádraží je méně riziková, po stavební stránce výhodnější, než kdyby nádraží zůstalo v centru města," řekl Onderka. Proti stěhování byly před dvěma lety v místním referendu dvě třetiny lidí, ale účast byla nízká a výsledek nezávazný. Zelení, Onderkovi koaliční spojenci, stáli vysloveně proti, ale teď se radnice podle primátora se stavbou smířila.

"Stavět bychom mohli začít již v průběhu roku 2009," říká Miroslav Konečný ze Správy železniční dopravní cesty, jež je hlavním investorem stavby.