Kamionoví dopravci zaplatili v roce 2007 na mýtném 5,57 miliardy korun. Po zaplacení necelých dvou miliard korun firmě Kapsch, která mýtný systém postavila a přesně rok provozuje, tak státu zbyde přes tři miliardy. Tyto peníze jdou do Státního fondu dopravní infrastruktury. "Výnos z mýtného je zhruba o miliardu vyšší, než stát čekal," uvedl zástupce firmy Kapsch David Šimoník.

Důvodů, proč se na mýtném vybralo více, než se čekalo, je několik. Roste ekonomika a s ní i spotřeba zboží. Některé firmy materiál do výroby přesouvají přímo z kamionů, které jim nahrazují sklady.

Od včerejška se mýtné vybírá kromě dálnic také na dalších 172 kilometrech vybraných silnic první třídy. Zpoplatněna je třeba silnice z Lovosic do Ústí nad Labem v nedostavěné části dálnice D8, trasa mezi Hradcem Králové a Náchodem, celá trasa z Brna až do Mikulova nebo třeba silnice 47 a 48 nahrazující nedostavěnou dálnici D47. Kilometr jízdy na dálnici stojí zhruba 4 koruny, na silnici první třídy pak průměrně 1,90 koruny.