Kamionoví dopravci zaplatili v roce 2007 na mýtném 5,57 miliardy korun. Po zaplacení necelých dvou miliard korun firmě Kapsch, která mýtný systém postavila a přesně rok provozuje, tak státu zbyde přes tři miliardy. Tyto peníze jdou do Státního fondu dopravní infrastruktury. "Výnos z mýtného je zhruba o miliardu vyšší, než stát čekal," uvedl zástupce firmy Kapsch David Šimoník.

Důvodů, proč se na mýtném vybralo více, než se čekalo, je několik. Roste ekonomika a s ní i spotřeba zboží. Některé firmy materiál do výroby přesouvají přímo z kamionů, které jim nahrazují sklady.

Od včerejška se mýtné vybírá kromě dálnic také na dalších 172 kilometrech vybraných silnic první třídy. Zpoplatněna je třeba silnice z Lovosic do Ústí nad Labem v nedostavěné části dálnice D8, trasa mezi Hradcem Králové a Náchodem, celá trasa z Brna až do Mikulova nebo třeba silnice 47 a 48 nahrazující nedostavěnou dálnici D47. Kilometr jízdy na dálnici stojí zhruba 4 koruny, na silnici první třídy pak průměrně 1,90 koruny.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist