Německý řetězec Lidl, který patří skupině Schwarz, "špehoval" své zaměstnance. Německý magazín Stern ve svém posledním čísle uvedl, že společnost dlouhodobě sledovala pomocí kamer pohyb každého pracovníka nejen na prodejně, ale i na toaletách.
Lidl měl podle magazínu také seznam, na kterém si vedl jména zaměstnanců, kteří měli například tetování nebo byli na prodejnách příliš hluční. "Paní J. se chlubí paní L. tím, že nikdy nezaplatila televizní poplatky, protože televize je registrovaná u rodičů, kde už nějaký čas nežije," citoval například Stern ze záznamů firmy o sledování pracovníků, které má k dispozici.
Společnost nařčení odmítá s tím, že kamery byly v prostorách prodejen nainstalovány především proti zlodějům.
Informace o sledování zaměstnanců Lidlu v současnosti prošetřuje ministerstvo vnitra spolkové země Bádensko-Württembersko. Na sledování Lidlu pomocí kamerového systému upozornil německý odborový svaz pracovníků už v roce 2004.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist