Další výrazný krok v rámci péče o zákazníky provází dnes skupinu RWE. Ta totiž otevírá do plného provozu nové moderně vybavené call centrum v Ostravě. To má na starosti telefonickou péči o více než dva miliony zákazníků, především z řad domácností a maloodběratelů.

Otevření a zprovoznění call centra je součástí dlouhodobého a pečlivě propracovaného projektu péče o zákazníky. Tu v rámci skupiny RWE kompletně převzala dceřiná společnost RWE Zákaznické služby. "Měníme systém naší práce, abychom se mohli o naše zákazníky lépe starat," uvedl předseda představenstva RWE Transgas Martin Herrmann. Profesionalizace a neustálé zlepšování v této oblasti jsou jednou z hlavních priorit skupiny RWE.

RWE Zákaznické služby převzalo celkovou péči o klienty všech dceřiných společností v rámci skupiny RWE. Její součástí je pětačtyřicet zákaznických center po celé České republice. Desítku z nich provozuje RWE společně se společností ČEZ. "V těchto zákaznických centrech mohou lidé vyřešit veškeré záležitosti spojené s odběrem elektrické energie a zemního plynu na jednom místě. Pomáháme jim tak výrazně zkrátit čas potřebný k jednání o odběru energií," komentoval Martin Chalupský mluvčí RWE.

Otevřené call centrum, které sídlí v Ostravě, má kapacitu 120 pracovních míst. V současné době jich je využito zhruba 100. Naplnění kapacity bude využíváno flexibilně v závislosti na potřebách zákazníků. Ti se sem mohou obracet na speciálně vyškolené operátory v jakékoli záležitosti, která se týká zemního plynu. V tuto chvíli má za sebou call centrum tříměsíční zkušební provoz, během kterého došlo k "vyladění" detailů. Hlavním investorem do budování nových prostor je společnost Severomoravská plynárenská, člen skupiny RWE. Rekonstrukce budovy probíhala od loňského května osm měsíců. Vyhovuje také standardům Evropské unie.

Celorepubliková zákaznická linka do call centra je 840 11 33 55. Jde o tzv. bílou linku, volání je zpoplatněno dle místního tarifu zákazníka. Provozní doba call centra je v pracovní dny od 7 do 17 hodin. V roce 2009 by se do stejné budovy měla přemístit společná zákaznická kancelář RWE a ČEZ.

RWE Zákaznické služby, které převzalo péči o klienty skupiny RWE od začátku letošního roku zaměstnává více než pět stovek lidí. Z nich je více než třetina z moravskoslezského regionu. Do její pravomoci spadá také například oddělení fakturace a vymáhání pohledávek. rkp