Seriál povídek
Proč ztrácíme naše ideály a předsevzetí? Kam mizí schopnosti, které nám věnovaly sudičky? Proč se ztrácíme v průměrnosti?
Nová výzva:
"Gratuluji k pozici marketingového ředitele. Zvládnout dvacet lidí ve velké firmě je výzva. Věřím, že se vám to podaří. Vždyť v oddělení pracujete skoro osm let."
"Děkuji, vynasnažím se."
"Potřebujete vytvořit silný tým a dát mu směr. Ale to vy víte a je zbytečné vám radit."
"Kde jsou všichni? V devět začíná porada!"
"Buď tolerantní, dříve jsi chodil také pozdě."
"Jenže situace se změnila. Máme těžký úkol. Značka naší firmy za posledních pět let poklesla a musíme ji vrátit, kam patří."
"Vždyť jsi to měl jako brand manažer na starosti. Nikdy jsme tolik neinvestovali do posílení značky. Podívej se na ostatní věci, které nám chybějí - slabá komunikace s distributory, inovace nových produktů, neúspěšné kampaně, interní půtky s obchodem a nákupem. Svolejme tým. Pozvěme obchod a nákup, vytvořme novou marketingovou strategii."
"Vždyť máme strategii! Každého půl roku vyjíždí celý marketing, abychom aktualizovali cíle."
"Bláboly a nabubřelé fráze, syrečky uleželé v powerpointu, dvakrát ročně omyté jako staré maso v supermarketu. To, co řešíme na výjezdech, jsou detaily, kosmetické úpravy."
"Vím, co mám dělat. Máme cíle, soustřeďme se na ně."
"Hlavně, že víš, co chceš."
"Až budeš šéfem ty, pak kritizuj a navrhuj. Já odpovídám za výsledek a řídím marketing."
...
Útočiště doma:
"Posledního půl roku jsi jako bez duše. O děti se nestaráš, domů chodíš pozdě, jsi podrážděný. Máme malé děti, říkáš, jak je miluješ, ale kdy jsi byl s nimi naposledy v kině nebo na výletě?"
"Všechno má svoje. Máš nové auto, chodíme do lepší společnosti, lítáme po světě, děti chodí do anglické školky... Co ještě chceš?"
"Máš pravdu. Máme víc peněz, ale tak jsem si to nepředstavovala. "
...
Opět v práci:
"Nejsem spokojený s výsledky. Obchod si stěžuje, vaši lidé jsou arogantní."
"Není jednoduché vyhodit neschopné. Najít lidi chce čas."
"Říkal jsem, že máte stmelit tým, dát lidem novou vizi. Propustit znamená vyhodit investované peníze do lidí. Tak drahý způsob se vyplatí možná při velkých změnách, a ne když potřebujete dát lidem nový směr. Dám vám ještě šest měsíců..."
...
Kudy kam s poradcem:
"Kde jsou ty časy, kdy jsme spolu nadávali na šéfa. Nelíbí se mi, jak všechno kontroluješ a tlačíš na nás. Podívej se na zbytek firmy! Všichni jsou v pohodě! Copak nám nevěříš? Nech nás pracovat a uvidíš, že vše dobře dopadne."
"Vzpamatuj se! Víš kolik věcí musím za tebe předělávat? Víš kolik lidí si na tebe stěžuje? Neděláš, co máš, odsouváš termíny, obchod s tebou nechce spolupracovat."
"Tebe to šéfování vzalo."
"Ředitel je nespokojený, žena naštvaná, lidi mě pomlouvají. Jedno vím jistě! Za nikoho nebudu tahat horké kaštany! Ani za kamaráda!"
"Měl jsi pravdu. Potřebujeme zásadně řešit věci jako inovaci produktů, kampaně, podporu obchodníků."
"Nic není ztraceno. Začněme okamžitě jednat s obchodem. Vyjasněme, co od nás očekávají a co očekáváme my od nich. Dejme tomu řád a začněme to měřit. Garantuji ti, že se do půl roku vše zlepší a svoji pozici obhájíš."
"Proč to pro mě děláš? Nikdy jsme nebyli přátelé a často si šli po krku. Ostatní se těší, až to vzdám. Proč nedali pozici tobě? Jsi lepší než já."
"Odmítl jsem."
"Proboha proč?"
"Potřebuji ještě zkušenost a odbornost. Jakmile začneš řídit, ztratíš ji. Změnit zpohodlnělou skupinu lidí dá pořádnou práci."
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist