Do boje o přízeň britských zákazníků, kteří se snaží v krušných hospodářských časech šetřit, jak se dá, znovu vytáhl maloobchodní řetězec Tesco Stores. Jeho vedení rozhodlo radikálně zlevnit na 350 položek nejrůznějšího zboží, včetně sáčkového čaje, sušenek, šamponů či pracích prostředků. "Zákazníci v těžkých časech utahují opasky a při nákupu se rozhodují hlavně podle cen," prohlašuje obchodní ředitel Tesca Richard Brasher. Společnost Tesco, jednička na britském maloobchodním trhu, ohlásilo rozsáhlé snížení cen poté, kdy do nové cenové války vyrazil jeho konkurent Asda, vlastněný americkým obrem Wal-Mart Stores. Asda slibuje, že na podzim výrazně zlevní na pět tisíc položek. Podíl firmy Asda na britském maloobchodním prodeji potravin letos vzrostl na rekordních 17,3 procenta. Stovky položek hodlá zlevnit také společnost J Sainsbury, trojka na britském trhu potravin.

Více na www.ihned.cz/ekonomickakrize