Spolupráce s bystřejšími, chytřejšími, nadanějšími, než jsem JÁ? Nevidím kolem sebe nikoho takového! Poradit se s moudřejším a zkušenějším? Ztráta času! SÁM nejlépe vím, co mám dělat.
V autoservisu:
"Tak, pane, nepotěším vás. Bude potřeba vyměnit celou řídící jednotku. To znamená asi padesát tisíc plus dvacet za práci. Dobrá zpráva zní, že je náhodou na skladě. A ještě dnes večer to může být hotové. Bude to na firmu, nebo na vás osobně?"
"Na firmu."
"No, tak to je bez problémů. Mám vypsat objednávku?"
"Jenže já jsem vlastník!"
"Pardon, pardon. V tom případě je to jen čidlo a cena kolem tří tisíc. Ale dnes to už nebude. Máme plno. Na kdy chcete objednat?"
"Už nechci, jenom si od vás koupím čidlo."
"Jak chcete, ale takhle byste na to měl garanci."
"Nepotřebuji vaši garanci, ale čidlo."
"Dívám se, bohužel není na skladě. Mám ho objednat? Do čtrnácti dnů ho tady máte."
"Díky za ochotu."
"To nestojí za řeč, možná, že kdybych se podíval do skladu..."
"Už nemusíte. Zbavím vás všech našich padesáti aut, které jste měli na starosti ve vašem servisu. Budete mít čas i náhradní díly."
- l l
Rozhovor šéfa s prodavačem:
"Idiote! Proč myslíš, že u vybraných firem je napsáno V.I.P?"
"Všim jsem si. Ale nikdo mi neřekl, co to znamená!"
"Tak proč ses nezeptal?"
"Chtěl jsem, ale pak jsem na to zapomněl. Je to moc špatný?"
"Připravil jsi firmu o pohodlných třicet procent ročních příjmů. Padesát aut je fuč!"
"Šéfe, nebojte se, přijdou jiní. Stejně nemají kam jít. Všude je plno."
Nedůslednost demotivuje:
"Má už šéf konečně volno?"
"Asi za deset minut. Chystá se na důležité jednání s potencionálním velkým klientem."
"To jsem zvědavý, kdo to bude dělat. Pusť mě dovnitř."
"Tak, copak máte na srdci? Ale rychle."
"Dávám výpověď a chci vám to říci osobně."
"Proč? Pracuješ v jednom z nejlépe vybavených značkových autoservisů, dostáváš dost peněz, co ještě chceš?"
"Před rokem jste slíbil, že zavedete pořádek a podporu. Dodnes není klimatizace ani pořádné topení. V zimě mrzneme, v létě se koupeme v potu."
"Je to v plánu investic. Nákup už připravuje výběr dodavatele."
"Výmluvy! Cokoli potřebuji, si musím zařídit sám. Úředníci sedí u kafe, na všechno mají čas. Prosím je pokaždé, když něco potřebuji. Naše vztahy se dají krájet, jak jsou napjaté. Každou neděli odpoledne mám depresi, že musím v pondělí do práce."
"Proč to neřekneš vedoucímu? Proč s tím chodíš za mnou?"
"Kvůli němu nám za poslední rok utekli všichni kvalifikovaní mechanici. Nabral flákače a podfukáře, kteří se nevyznají ani v jednoduchých věcech. Jeden z nich nás právě připravil o výborného zákazníka. Tyhle věci ho nezajímají."
"Asi nevíš, že tě chce vyhodit. Kazíš mu autoritu, stále si stěžuješ a narušuješ zavedený řád."
"To proto, že mu ty jeho kecy nežeru! Pro něj je důležité vyplňování tabulek, kontrola docházky a správné parkování. Množí se reklamace. Nebaví mě lhát klientovi a říkat, že vše je vyměněno podle výkazů. Nechci se za svoji práci stydět."
"Co navrhuješ?"
"Přestat ždímat klienty a nabrat mladé kluky, které práci naučíme. A hlavně mi dejte pokoj s buzerací. Když tu šéf není, udělám dvakrát tolik práce."
"Šéfa nevyměním. Není proč. Plán plníme."
"Tak se podívám po jiné příležitosti. Nabídek je spousta."
- l l
Když jsou zaměstnanci líní a nenažranost jejich firmy roste, jednoho dne je zákazník už jednoduše nechce.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist