V rámci evropského turné navštívil nedávno i Prahu, kde představil svou trendovou kolekci líčidel pro podzim a zimu s názvem Taje a Kouzla.
Jaké jsou trendy? Jak se budeme letos na podzim a v zimě líčit?
Očím propůjčíme jemný třpyt, čehož dosáhneme pomocí pigmentů, které odrážejí světlo. Zvolíme něžné, pastelově zemité tóny. Dále se soustředíme na zářivě třpytivé tváře, na něž použijeme něžné odstíny růžové a broskvové. Rty budou mít polomatný lesk a budou připomínat jemnou strukturu jinovatky. Rtěnku vybereme v barvě tělové a v dalších odstínech béžové.
Jak vy jako profesionál pojímáte líčení? Je to jen make-up, anebo jde o víc?
Ke mně většinou přicházejí ženy toužící po změně. A každá celková změna vzhledu je pro zákaznici i pro mne osobním zážitkem. Snažím se věnovat zvláštní pozornost zachycení a zvýraznění nejen specifických rysů ženiny tváře, ale jde mi především o zdůraznění její osobitosti a charakterových vlastností. Podle toho ji pak nalíčím. Někdy má zákaznice zájem o něco odlehčeného, jedinečného nebo prostě jen jiného, než je líčení, na které byla zvyklá celé roky. To se ale většinou neobejde bez odkrytí hlubších vrstev její osobnosti. Právě kvůli objevování sebe sama v takových okamžicích mi kontakt s těmito ženami a jejich líčení připadá vzrušující a stimulující. Do té míry, že bych v souvislosti s líčením nemluvil o práci... tak strašně moc mě baví!
Pravidelně vytváříte líčidla pro firmu Amway, která uvádíte pod značkou FUNKHOUSER NEW YORK. Z čeho při jejich návrhu vycházíte, co vás inspiruje?
Inspiraci hledám v každodenním životě a nacházím ji všude - ve zvucích, vůních, západu slunce, záblesku světla, proměnlivých barvách podzimu, na místech, která navštěvuji. Jednou z nejsilnějších a nejtrvalejších inspirací je pro mě hektický, barevný a pulzující New York, kde žiju, a speciálně vzrušující Brooklyn, odkud já a moje bohatě rozvětvená rodina pocházíme. Moje maminka a sestry mi také daly prvotní impulz k mé budoucí kariéře uměleckého vizážisty a bývají mými prvními klientkami, na nichž své nápady zkouším. To ony mě naučily rozumět ženám, milovat a ctít je. Mým cílem je, aby se ženy cítily co nejlépe. Pomáhám jim objevit jejich vnitřní kvality. Věřím, že když ženy najdou své skutečné světlo, podaří se jim v životě dosáhnout všeho, co si přejí.
V čem je vaše kosmetika výjimečná a na který z výrobků byste rád zvlášť upozornil?
Pohybuji se ve světě módy, hudby a šoubyznysu, který nás dnes ovlivňuje daleko víc než v minulosti a v daleko větší míře, než si uvědomujeme. Nikdy se však nesnažím oddělovat módu pro přehlídková mola a módu v běžném životě. Čerpám z obou a nacházím v nich své nejprovokativnější nápady pro svou práci. Ty pak do obou těchto světů znovu vnáším v podobě kosmetiky a líčidel, která slouží stejně dobře profesionálům jako ženám z ulice.
Je pro mne těžké uvést jeden oblíbený výrobek. Mám jich mnoho. Do každého výrobku, který vytvářím, vkládám veškeré úsilí, aby byl opravdu co nejkvalitnější. Kdybych si měl vybrat jen jeden, uvedl bych asi oční korektor. Jedná se o výrobek typu dva v jednom, je skvělý, chcete-li, aby vaše líčení vypadalo svěže po celý den, a dokáže vyvolat dojem profesionálního nalíčení. Moje řada kosmetických přípravků je speciální i tím, že jsem osobně zapojen do všech fází tvůrčího procesu. Je skutečným odrazem mne jako osoby, jako umělce a člověka, kterému na zákaznicích záleží a chce jim nabídnout to nejlepší.
Jak došlo k vaší spolupráci se značkou Amway? Čeho si na této značce obzvlášť ceníte?
Amway a já jsme si padli do oka! Je mi ctí patřit k Amway. Dostal jsem příležitost oslovit a inspirovat spousty lidí, kteří, právě tak jako já, chtějí dosáhnout až ke hvězdám. n zac
Nespoutaný Eddie
Eddie Funkhouser se zabývá všemi aspekty kosmetického průmyslu - od vývoje produktů, marketingu a distribuce až po přípravu a realizaci celosvětových školicích programů. Jeho řada E.FUNKHOUSER(tm) NEW YORK se prodává ve více než 36 zemích a přináší barvy, jež určují trendy, složení profesionální kvality a komponenty se zajímavým designem. Spolupracuje s americkými časopisy Blackbook, Surface, Nylon, italským Vogue, britským Marie Claire a dalšími.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist