Jak vést rozhovory s podřízenými
V knížce zkušeného lektora, poradce a psychologa získáváte rádce a pomocníka pro vedení důležitých rozhovorů s vašimi podřízenými pracovníky.
Osvojíte si cenné rady, jak při pohovorech se zaměstnanci komunikovat, jak jim naslouchat, klást vhodné otázky, vystupovat přesvědčivě a správně využívat neverbální komunikace a asertivity. Dále se dozvíte, jak vést výběrové rozhovory s pracovníky, jak testovat jejich kvality pro danou pozici. A na co je třeba si dát pozor, než se rozhodnete přijmout nového zaměstnance.
Znovu si připomenete, jakých zásad by se měl držet správně vedený pohovor a jak se domluvit na úkolech vyplývajících ze vzájemné dohody a také jak dělat hodnotící rozhovory s různými typy lidí. Aktuální jsou rady, jak vést nepříjemné rozhovory s pracovníky pro nadbytečnost, sníženém pracovním výkonu nebo při narušování vztahů mezi lidmi.
Velkou předností knihy je řada komentovaných ukázek rozhovorů. Kniha je určena všem vedoucím pracovníkům, vedoucím týmů, personalistům a lektorům.
Nakladatelství Grada. Kód knihy: 03059. Cena 198 Kč.
Vedení procesu změny
Kniha se zabývá strategickým chováním firem v podmínkách rychlých a dramatických proměn ekonomického prostředí.
Sama vnitřní změna firmy - například zavádění programů zvyšování jakosti, změna firemní kultury nebude úspěšná, pokud šéfové odpovědní za transformaci podniků nezmění své metody a chování. Podle autora se musejí spíše orientovat na "měkké" metody vedení lidí. "Mnohem lepších výsledků dosáhneme, nebudeme-li změny řídit, ale vést," říká John Kottler.
Nakladatelství Computer Press. Kód knihy: 03185. Cena 290 Kč.
Knihy si můžete objednat na adrese Economia a.s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail dagmar.suchmova@economia.cz, nebo na adrese http://knihy.ihned.cz, kde vám zařídí jejich zaslání na dobírku přímo z uvedených nakladatelství.
Členové Economia Benefit Klubu, kteří u publikace uvedou na objednávce číslo své klubové karty a kód knihy, obdrží slevu 30 procent.