Celkem 36 182 nových vozů vyvezla Škoda Auto do Německa za první čtvrtletí. Je to meziročně o třetinu více. Dvacet tisíc aut z tohoto počtu byly fabie, jejichž prodej v Německu oproti loňsku vzrostl na dvojnásobek.

Příčinou je šrotovné. Německá vláda poskytuje v přepočtu 70 tisíc korun na auto, německý dovozce škodovek přidává další bonus, a malá fabie tak v Německu stojí méně než 160 tisíc korun.

"Zakázky z Německa a ze Slovenska jsou nyní mimořádně vysoké. Poté, co šrotovací prémie skončí, hrozí opět pokles. Musíme proto přemýšlet, jak s aktuální horou zakázek zajistit zaměstnanost pro všechny tři závody, a přitom dávat pozor, jak neztratit zákazníky kvůli dlouhým dodacím lhůtám," uvedl personální šéf Škodovky Klaus Dierkes.

Kvůli růstu prodejů v zahraničí se prodlužují dodací lhůty fabií českých zákazníkům ze tří až čtyř týdnů i na dva měsíce. Škoda, která má v Česku závody v Mladé Boleslavi, ve Vrchlabí a v Kvasinách, proto chce maximálně zvýšit produkci svých nejmenších vozů.

"Prověřujeme možnosti, zda má smysl vyrábět auta o sobotách a zčásti i o hromadné dovolené. Zvažujeme i to, zda by se fabia nemohla vyrábět i ve Vrchlabí. O tom ale zatím nepadlo žádné rozhodnutí. Musíme prověřit, jestli svařovna dokáže vyrobit více aut, než se v Mladé Boleslavi montuje," dodal Dierkes.

Ve Vrchlabí nyní 1100 lidí montuje vozy octavia. Škodovka usilovala o rozšíření tamní produkce o nový malý vůz, jeho výrobu ale Volkswagen přidělil do Bratislavy.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist