Adolf Sieber měl motocykly rád odjakživa. Ale nebýt syna, kterého přesvědčil, aby přesedlal z motokár na motorky, nikdy by je nevyráběl. Sieber, původně strojař, dnes pod značkou ASR vyrábí motocykly pro jezdce od sedmi, deseti a dvanácti let. Jezdí na nich ale i junioři a senioři.

Počet závodních strojů Sieber zatím počítá v desítkách, ale už je vyváží i do Velké Británie a Francie. Přitom se jejich vývojem zabývá teprve několik let. "Pomohla nám účast na výstavě v Paříži a recenze v odborném časopise," říká o cestě na zahraniční trhy českokrumlovský podnikatel. Jeho stroj už dokázal vyhrát i mistrovství Anglie. Také to obchodu pomáhá. Rád by se dostal i na trh Spojených států amerických .

Za svou konkurenční výhodu pokládá nižší hmotnost svých strojů, které jsou díky kompletní hliníkové konstrukci a kolům z hořčíkové slitiny lehčí až o 12 kilogramů. Tím jsou i ovladatelnější. Poněvadž závody dětí se jezdí na tratích pro motokáry s řadou zatáček, výjezdy jsou rychlejší a každá desetina k dobru se počítá. Cena motocyklu je od 67 do 112 tisíc korun. O konstrukci i obchod se Adolf Sieber stará sám. Výrobu většiny dílů zadává strojírenským firmám vybaveným potřebnou technologií a technikou. A stále ji rozvíjí. Vloni vyvinul vlastní motor 50 ccm a 70 ccm. Letos se motocykly s těmito motory umístnily na prvních třech místech mistrovství ČR ve třídě 50 ccm. "Výroba silničních závodních motocyklů vyžadovala značné investice a nezanedbatelné je i know-how," dodává.


SMS: 900 11 04
ZIV 2

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist