Když výrobci hraček vymýšlejí nové kolekce barbín či "igráčků", lámou si hlavu, jakou jim přiřadit profesi. Není divu. Copak vaše babička snila o tom, že bude programátorkou nebo editorkou obrazového zpravodajství? Nebo že vsadí na manažerku marketingu?

Podle časopisu Forbes si vznik nových profesí vyžádá třeba boj proti terorismu. Může také vzrůst poptávka po "univerzálním vojákovi" se speciálním výcvikem. S tím teď děti poblázněné filmem Avatar nebudou mít asi mentální problém. Na druhém místě vidí Forbes "GR manažera" (Government Relations). Ten se postará o to, aby si firma během jednání s vládními úředníky vymohla co nejvíc výhod. Ani zde profesní snílci nenarazí, protože poslední léta jsou v kurzu manažeři a ekonomové. Budoucnost budou mít i služby, protože populace stárne. Mnozí se dožijí téměř sta let. Navíc i singles mají více peněz, a tak je rozhazují za příjemný život.

Dále vznikají služby, které bychom dříve považovali za výstřední. Tak třeba můžete využít shoppera, který místo vás běhá po obchodech a stará se o vaši garderobu. Nebo někoho, kdo vyzvedává a stará se nejen o vaše děti či rodiče, ale dopřeje dost pohybu vašemu psovi. Boom zažívají různí výživoví poradci, osobní trenéři či image makeři a také zvířecí psychologové.


TRADIČNÍ PROFESE
Klasická povolání vymírají, nebo se mění - třeba kominík už dávno neleze do komínu, ale spouští do něj kameru.
FOTO: ARCHIV