Výsledkem akce je zjištění, že každý osmý motorista jezdí s vysokým bezpečnostním rizikem, kterým jsou málo nahuštěné pneumatiky a nepřípustná hloubka dezénu ohrožující bezpečnost zejména na mokré vozovce.
Při těchto dobrovolných kontrolách mělo zbývající hloubku dezénu pod zákonnou hranicí (1,6 mm) 2,4 % kontrolovaných vozů a na hranici zákonného minima (1,6 až 3,2 mm) 10,1 % vozů. Nízký tlak v pneumatikách mělo 34,1 % kontrolovaných vozů a naopak příliš vysoký 5,7 % vozů.
Víte, že:
- Každý osmý motorista jezdí s vysokým rizikem poškození pneumatiky v důsledku jejího podhuštění?
- Životnost pneumatik se v důsledku podhuštění výrazně zkracuje? 29,6 milionu pneumatik se vyhodí předčasně, což odpovídá zbytečným nákladům ve výši 2,7 miliardy eur za rok.
- 18 - 26 % celkových jízdních odporů vozidla připadá na valivý odpor pneumatik?
- 26 % kontrolovaných řidičů jezdí se zvýšenou spotřebou paliva v důsledku nízkého tlaku v pneumatikách?
- Kvůli podhuštěným pneumatikám se zbytečně utratí 5,1 miliardy eur za 3,9 miliardy litrů navíc spáleného paliva? Znamená to také zvýšení emisí CO2 o 9,2 milionu tun, což odpovídá situaci, v níž by každý vůz provozovaný na evropských silnicích měl emise CO2 zvýšené o dalších 3,45 g/km!
Celkové zvýšení nákladů zahrnující rychlejší opotřebení pneumatik a větší spotřebu paliva dosahuje částky 7,8 miliardy eur za rok.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist