Skupina Citfin provedla průzkum mezi svými klienty. Cílem průzkumu bylo zjistit, do jaké míry se malé a střední podniky, obchodující se zahraničím, potýkají se sníženou platební morálkou svých obchodních partnerů. Jedním z mnoha doprovodných jevů přetrvávající ekonomické krize je stále častější zpožďování plateb od obchodních partnerů. Průzkum zahrnul 443 společností s tím, že 20 % uvedlo, že platba od partnera přijde po splatnosti jen výjimečně. Na druhé straně 78 % potvrdilo, že opoždění plateb je pravidelné a do určité míry je nutné s ním dokonce počítat. V posledních měsících se navíc objevují případy větších zahraničních společností, které se při placení také opozdí, což se v minulosti téměř nestávalo.

Pouhá 2 % společností uvedla, že se s tímto jevem nesetkávají a jejich obchodní partneři platí včas a v plné výši. Tito klienti však druhým dechem dodávají, že jejich obchodními partnery jsou potravinové řetězce.