Tři nové modely aut prošly nárazovými testy prestižní agentury EuroNCAP. Mazda CX-7, BMW řady 5 (generace F10) a Alfa Romeo Giulietta byly testovány podle přísnějších pravidel platících od začátku roku. Agentura do nich zahrnula i pomocné elektronické systémy vozu, které chce do budoucna v testech hodnotit pravidelně.
Až dosud se nárazy odehrávaly s vypnutými asistenty, ale i nově testované vozy ukázaly, do jaké míry může elektronika ovlivňovat bezpečnost za jízdy. Například BMW 5 díky nim narazilo do překážky při rychlosti 40 km/h místo obvyklých 64 km/h. Přednárazový asistent řidiče nejprve na překážku ve směru jízdy upozorní, a pokud nereaguje, začne sám brzdit. Díky tomu si BMW 5 odneslo 95 procent za ochranu dospělých, 83 procent za děti a 78 procent za bezpečí chodců. To stačilo k získání plných pěti hvězd.
Ještě úspěšnější byla Alfa Romeo Giulietta. Italský hatchback sice nedisponuje tak sofistikovaným systémem, prvky aktivní ochrany mu ale také výrazně pomohly - k celým 97 procentům za ochranu dospělých, 85 procentům za bezpečnost dětí a 63 procentům za chodce.
SUV Mazda CX-7 skončilo se čtyřmi hvězdami z pěti možných. Dostalo 76 procent za ochranu dospělých a 79 procent za ochranu dětí na palubě. Vyšší stavba vozu ale znamenala jen 43 procent za bezpečí chodců.
BMW 5 PO TESTU
S aktivovanými bezpečnostními systémy byla rychlost při nárazu v testu o 24 kilometrů nižší.
FOTO: EURONCAP
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist