Tři nové modely aut prošly nárazovými testy prestižní agentury EuroNCAP. Mazda CX-7, BMW řady 5 (generace F10) a Alfa Romeo Giulietta byly testovány podle přísnějších pravidel platících od začátku roku. Agentura do nich zahrnula i pomocné elektronické systémy vozu, které chce do budoucna v testech hodnotit pravidelně.

Až dosud se nárazy odehrávaly s vypnutými asistenty, ale i nově testované vozy ukázaly, do jaké míry může elektronika ovlivňovat bezpečnost za jízdy. Například BMW 5 díky nim narazilo do překážky při rychlosti 40 km/h místo obvyklých 64 km/h. Přednárazový asistent řidiče nejprve na překážku ve směru jízdy upozorní, a pokud nereaguje, začne sám brzdit. Díky tomu si BMW 5 odneslo 95 procent za ochranu dospělých, 83 procent za děti a 78 procent za bezpečí chodců. To stačilo k získání plných pěti hvězd.

Ještě úspěšnější byla Alfa Romeo Giulietta. Italský hatchback sice nedisponuje tak sofistikovaným systémem, prvky aktivní ochrany mu ale také výrazně pomohly - k celým 97 procentům za ochranu dospělých, 85 procentům za bezpečnost dětí a 63 procentům za chodce.

SUV Mazda CX-7 skončilo se čtyřmi hvězdami z pěti možných. Dostalo 76 procent za ochranu dospělých a 79 procent za ochranu dětí na palubě. Vyšší stavba vozu ale znamenala jen 43 procent za bezpečí chodců.



BMW 5 PO TESTU
S aktivovanými bezpečnostními systémy byla rychlost při nárazu v testu o 24 kilometrů nižší.
FOTO: EURONCAP

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist