Společnost Tesco Stores ČR tento týden v pražském hypermarketu Eden zahajuje zkušební provoz elektronických cenovek, které u většiny zboží nahradí tradiční papírové etikety.

Vedení obchodního řetězce Tesco si od elektronických regálových etiket, na jejichž displeji bude zobrazena cena zboží, slibuje úspory i snížení počtu chyb při označování cen. Pokud se nový systém elektronických cenovek osvědčí, hodlá jej Tesco zavést i v ostatních prodejnách. Elektronické etikety zatím žádný maloobchodní řetězec v Česku nepoužívá.

"Elektronické regálové etikety umožní automatické systémové změny cen u většiny zboží v obchodě. Stoupne výrazně efektivita práce při kontrole správnosti a aktualizaci cenovek," sdělil včera ČTK Milan Pavlík z Tesco Stores ČR, podle kterého díky elektronickým etiketám obchod ušetří spotřební materiál, jako je papír nebo toner pro tisk papírových cenovek.

Z elektronické etikety se zákazník dozví všechny informace stejně jako z běžné papírové etikety. Na displeji je uvedena cena zboží i jednotková cena. Údaje na etiketách může pomocí rádiového signálu změnit pracovník z velína prodejny, takže odpadne ruční výměna papírových cenovek. "Elektronické etikety budou umístěny stejně jako dosavadní papírové přímo na regálech, a to u veškerého zboží kromě oblečení, DVD a knih," řekla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Tesco jako první začalo v roce 2008 v Česku používat také samoobslužné pokladny, které snižují náklady na platy prodavačů.

Tesco Stores ČR


Příchod do Česka: rok 1996
Počet obchodů:
68 hypermarketů
41 supermarketů
25 prodejen Tesco Expres
6 obchodních domů

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist