Jak u vás zákazníci platí?

Marek Liška

Generální ředitel MALL.cz

V České republice hraje oproti západní Evropě stále dominantní roli platba dobírkou, jde tak trochu o náš "fenomén". Určitou roli zde hraje nedůvěra zákazníků v moderní platební metody, které nepovažují za zcela bezpečné. Platba dobírkou je při nákupech na MALL.cz používána v asi 85 % případů. Zbylá část připadá na platby platební kartou on-line (asi 6 %) a zálohovou platbu převodem na náš účet (asi 7 %).


Jiří Kubeš

majitel Fler.cz

Fler.cz je ve způsobu plateb hodně specifický oproti klasickým internetovým obchodům. Fler je totiž zprostředkovatelem prodeje, nikoliv prodávajícím samotným. Základním a Flerem podporovaným způsobem platby je proto platba předem na účet tvůrce. Ta je využívána v 90 % případů a nakupující s tím nemají zásadní problém. V drtivé většině případů nakupující využívají platbu převodem na účet, 3 % procenta transakcí se odehraje díky platební metodě PayPal. Zbylé procenta tvoří dobírky a platby v hotovosti při osobním předání zboží.


Pavel Včíslo

obchodní ředitel 123shop.cz

Bohužel současný stav u nás na 123shopu je takový, že většina zákazníků volí konzervativní způsoby plateb, tedy především dobírku (77 %). Až s velkým odstupem následuje standardní převod z účtu na účet (11 %). Zájem je u dražšího zboží i o nákup spojený se spotřebitelským úvěrem, který volí téměř desetina zákazníků našich obchodů. Z našich statistik je zřejmé, že i v zahraničí nejpopulárnější platba kartou přes internet patří v českém prostředí mezi alternativní metody placení s podílem kolem jednoho procenta. Ostatní systémy dají dohromady pouze dvouprocentní podíl na počtu transakcí.