České aerolinie nebudou během zimního letového řádu létat do Brna, naopak zachovají linku do Ostravy. Aerolinie zrušily i nerentabilní linky do Mnichova, Bonnu, Londýna a Manchesteru.

Zástupci Jihomoravského kraje rozhodnutí ČSA ohledně linky do Brna kritizovali.

O změně dopravní sítě firma mluví od května. Vedle rušení ztrátových letů naopak posílí nejžádanější linky, upraví počet spojení v málo využívaných časech, případně promění vybrané spoje na sezonní. V zimním období budou ČSA nabízet pravidelné spojení do 100 destinací ve 44 zemích světa, z toho v rámci vlastní sítě linky do 56 destinací v 37 zemích světa. Nový zimní letový řád bude platit od 31. října 2010 do 26. března 2011.

Zrušení letů mezi Prahou a Brnem se nelíbí ministru dopravy Vítu Bártovi, zároveň ale odmítl na linku poskytnout finance. Chce vyzvat obě letiště i ČSA, aby hledaly alternativní řešení zachování leteckého spojení.

Náměstek jihomoravského hejtmana Václav Božek uvedl, že "každého leteckého spojení mezi Prahou a Brnem, které ubude, je škoda". "Linka je důležitá kvůli návaznosti na další mezinárodní spoje z Prahy," dodal. Pokud však prý jde jen o sezonní změnu, není situace tak vážná.

"Je to špatně, protože to přispěje ke snížení vytíženosti brněnského letiště. Pokud to odstřihnou, tak nás všechny vhání na vídeňské letiště," uvedl první náměstek brněnského primátora Daniel Rychnovský.

Nový model dopravní sítě Českých aerolinií ustupuje od dřívější strategie celoročně obsluhovat co nejvíce destinací v Evropě. Bude více zaměřený na vytvoření pravidelného leteckého mostu mezi východem a západem. Jeho schéma se bude dotvářet až do výsledné podoby v roce 2012.

"Narozdíl od předchozích restrukturalizačních úvah, které primárně vycházely ze snižování nákladů, je nyní hlavním bodem strategie nová koncepce dopravní sítě. Jde o pečlivě promyšlené a propočítané změny, při nichž ubývají nejméně rentabilní spoje, ale zvýší se výnosy na takzvaný osobokilometr a celková efektivita," dodal viceprezident pro prodej, marketing a ekonomiku Philippe Moreels.