Talentové soutěže, které v neděli v hlavním večerním čase vysílaly české a slovenské soukromé televizní stanice, vyvolaly živý zájem.

V Česku vidělo pořad televize Nova Talentmania 1,3 milionu lidí ze sledovaného vzorku cílové skupiny nad 15 let, zatímco show Česko Slovensko má talent na Primě přitáhla k obrazovkám v průměru 1,2 milionu diváků. ČTK o tom informovaly obě televize.

Na Slovensku, kde vysílaly obdobné soutěže partnerské televize obou stanic, si získala výrazně větší sympatie Talentmania. Na obrazovkách Markízy ji vidělo 756 tisíc diváků. Televize Joj s pořadem Česko Slovensko má talent přitáhla téměř 600 tisíc diváků nad 12 let. Typické pro diváky těchto pořadů v obou zemích bylo neustálé přepínání mezi stanicemi.

"Show na Primě, zejména ve své druhé polovině, zabodovala u většiny diváků," řekla mluvčí Primy Jana Kocová. Zdůraznila, že těsně před koncem sledovala Primu většina lidí u televizorů. Celkový průměrný podíl pořadu na trhu činil 29,88 procenta, v cílové skupině nad 15 let pak 32,99 procenta.

Také na Slovensku přitáhla druhá polovina soutěže větší pozornost a sledovalo ji 46,3 procenta lidí od 12 do 54 let.

Podle mluvčí televize Nova Michaely Fričové vidělo start Talentmanie, kterou moderuje Leoš Mareš, 37 procent diváků od 15 do 54 let. "Nový formát Talentmanie přinesl uspokojivé výsledky," řekla ČTK.

Podle slovenských zdrojů měl pořad dosud nejlepší výsledky sledovanosti. Celkem ho na obrazovce Markízy vidělo 38,9 procenta diváků.

Výkony účinkujících na Nově a Markíze hodnotí modelka Alena Šeredová, režisér Zdeněk Troška, slovenská moderátorka Adela Banášová a zpěvák Pavol Habera. Na Primě sledovali dovednosti soutěžících porotci Lucie Bílá, moderátor Jan Kraus a slovenský producent a manažer Jaroslav Slávik. Pořád komentovala moderátorská dvojice Jakub Prachař a Martin Pyco Rausch.