Mohutné osmiválcové křižníky silnic polykající jeden galon kvalitního paliva za druhým sice už z amerických silnic vymizely, přesto je ale tamní vozový park o poznání "žíznivější" než v Evropě či Japonsku. Současná demokratická administrativa prezidenta Baracka Obamy klade velký důraz na omezení závislosti na dovozu ropy a chce tento stav změnit. Plánuje proto největší změnu hodnocení spotřeby aut za posledních 30 let.

Dosud se spotřeba vykazuje podle toho, kolik mil (1,6 km) ujede auto na jeden galon (3,8 litru) benzinu. Nově by auta dostávala hodnocení podobná těm, která získávají američtí školáci. Na nejvyšší známku A+, tedy jedničku s hvězdičkou, bude mít nárok auto, které na jeden galon ujede 117 mil, což odpovídá spotřebě dvou litrů na 100 kilometrů. Největší "žrouti" budou hodnoceni stupněm D.

Žádné auto nedostane F, tedy známku, která ve školním známkování odpovídá české pětce, protože to by znamenalo, že nevyhovuje předpisům na ochranu ovzduší, a tedy nemůže být v USA vůbec prodáváno, uvedli představitelé Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).

Auto hodné známky A+ zatím na trhu není. Možná si ji zaslouží některé z nově nastupující generace elektromobilů. Dnešní úsporné hybridy jako Toyota Prius či Ford Fusion budou mít nárok na A-.

"Déčkem" mají být ocejchována auta jako Ferrari 612 Scaglietti. Těžko ale čekat, že by stigma čtyřkaře zájemce o auto s maximální rychlostí 315 km/h odradilo.