Skupina Kofola, přední středoevropský výrobce nealkoholických nápojů sídlící v Polsku, pod kterou patří i česká Kofola, v první polovině roku zvýšila zisk o 15 procent na 62 milionů korun. Výnosy jí však meziročně klesly po přepočtu z polského zlotého o 24 procent na 3,5 miliardy korun. Na prodeji nápojů se totiž projevilo špatné počasí. Sdělil včera mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

Na snížení výnosů se také odrazil pokles výnosů skupiny Megapack a Hoop, které patří do skupiny Kofoly. Negativně se také projevilo posílení polského zlotého proti euru a české koruně. Kofola kvůli překonání problémů na začátku roku investovala do posílení počtu obchodních zástupců.

Přes snížení EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) podle prezidenta a hlavního akcionáře skupiny Jannise Samarase firma lépe zvládla měnové riziko a snížila úrokové náklady. "V důsledku systematického splácení úvěrů a půjček byl dluh snížen o 34,4 milionu polských zlotých (213 milionů Kč), což nám umožnilo dosáhnout čistý zisk srovnatelný s první polovinou předchozího roku," dodal Samaras.

Kofola loni zpětinásobila čistý zisk na 443 milionů korun. Akcionářům se rozhodla vyplatit rekordní dividendu na akcii přibližně šest korun, dohromady zhruba 160 milionů korun. Jednu třetinu tržeb celé skupiny loni tvořily příjmy z prodeje v Polsku.