Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v srpnu 55 940 aut, což představuje meziročně nárůst o 11,5 procenta. Několik měsíců je hlavním tahounem zejména čínský trh.
Od začátku roku firma registruje zvýšení prodeje o 13,2 procenta na 493 200 vozů. Informoval o tom její mluvčí Rudolf Dreithaler.
"Regiony střední a východní Evropa a zámoří dále rostou, v Číně náš odbyt již dokonce překročil hranici sto tisíc vozů. Těší nás především zvyšující se zájem zákazníků o modely Škoda GreenLine," prohlásil nový šéf Škody Winfried Vahland.
V Číně, na největším trhu automobilky, bylo od ledna do srpna prodáno 115 250 škodovek, což oproti srovnatelnému období loňského roku představuje nárůst o 71,2 procenta. Celkově vzrostl odbyt na mimoevropských trzích (bez Číny) téměř o polovinu.
V Česku firma zatím letos prodala 38 257 aut, což představuje nárůst o 9,4 procenta. V západoevropských zemích (bez Německa) dosáhla zvýšení prodeje o 27,4 procenta. Zančnou poptávku podle mluvčího hlásí například trhy v Portugalsku, Norsku, Švédsku, Finsku a Velké Británii.
"Ve střední a východní Evropě i přes nadále složité poměry na trzích zvýšila Škoda Auto jak odbyt, tak i podíl na trhu," dodal Rudolf Dreithaler.
Nejoblíbenějším modelem byla v srpnu Octavia, prodalo se jí 23 314 kusů, což je o 13,2 procenta více než loni. Fabii si koupilo 16 514 lidí, to je ovšem pokles téměř o patnáct procent. Pro Superb se rozhodlo bezmála osm tisíc řidičů, o 153,4 procenta více než loni. Yetiho se prodalo 3966 kusů, Roomsteru 2322 a Octavie Tour 1879 kusů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist