Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v srpnu 55 940 aut, což představuje meziročně nárůst o 11,5 procenta. Několik měsíců je hlavním tahounem zejména čínský trh.

Od začátku roku firma registruje zvýšení prodeje o 13,2 procenta na 493 200 vozů. Informoval o tom její mluvčí Rudolf Dreithaler.

"Regiony střední a východní Evropa a zámoří dále rostou, v Číně náš odbyt již dokonce překročil hranici sto tisíc vozů. Těší nás především zvyšující se zájem zákazníků o modely Škoda GreenLine," prohlásil nový šéf Škody Winfried Vahland.

V Číně, na největším trhu automobilky, bylo od ledna do srpna prodáno 115 250 škodovek, což oproti srovnatelnému období loňského roku představuje nárůst o 71,2 procenta. Celkově vzrostl odbyt na mimoevropských trzích (bez Číny) téměř o polovinu.

V Česku firma zatím letos prodala 38 257 aut, což představuje nárůst o 9,4 procenta. V západoevropských zemích (bez Německa) dosáhla zvýšení prodeje o 27,4 procenta. Zančnou poptávku podle mluvčího hlásí například trhy v Portugalsku, Norsku, Švédsku, Finsku a Velké Británii.

"Ve střední a východní Evropě i přes nadále složité poměry na trzích zvýšila Škoda Auto jak odbyt, tak i podíl na trhu," dodal Rudolf Dreithaler.

Nejoblíbenějším modelem byla v srpnu Octavia, prodalo se jí 23 314 kusů, což je o 13,2 procenta více než loni. Fabii si koupilo 16 514 lidí, to je ovšem pokles téměř o patnáct procent. Pro Superb se rozhodlo bezmála osm tisíc řidičů, o 153,4 procenta více než loni. Yetiho se prodalo 3966 kusů, Roomsteru 2322 a Octavie Tour 1879 kusů.