Oznámení, že plzeňskou Škodu s výrobou lokomotiv a tramvají kupují manažeři Škody a manažeři společnosti Appian, řeší velkou hádanku jen částečně. Zpráva říká, kdo bude majitelem teď. Zpráva neříká, kdo to byl dosud. Kdo vlastní Appian, který získal Škodovku za stovky milionů a v následujících letech inkasoval miliardové zisky z lukrativních zakázek, hlavně od státních firem a z prodeje částí Škodovky. I prodej manažerům, což Appian udělal i u Mostecké uhelné, jen posiluje spekulace, že firma vznikla hlavně proto, aby zakryla divoké manažerské privatizace. Cílem současné akce tak není "rozsvítit", ale pokusit se "zhasnout" za spekulacemi o dřívějších majitelích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist